GoranJ 0 Postad 25 Oktober , 2006 Hej, Jag har just köpt en Uttern 520 HT -80. En tidigare ägare har ändrat inredningen lite men jag fick med en del lösa delar. Finns det någon som har bilder eller ritningar så man kan se hur det har varit monterat från början? Det jag har löst är en diskho med vattenpump, låda mm. Det finns inte med något gasolkök. Hälsningar Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GoranJ 0 Postad 31 Oktober , 2006 Hej, nu har jag kollat lite mer i båten och har fler frågor. Inne under hardtopen på styrbordssidan finns det ett litet uppfällbart bord som sitter på baksidan av väggen/instrumentpanelen. Det går att fälla upp bordet mot taket så att det stänger till öppningen framför ratten. Under bordet ser det ut att vara uttag för ett stöd så man kan använda det som bord/horisontellt också men jag ser inga spår av hur det har varit konstruerat. På babordssidans vägg inne i hardtopen är det en slät vägg men det finns skruvhål så jag antar att något saknas. Vet någon hur det brukar se ut på dessa ställen. Om ni har bilder vore det suveränt. Hälsningar Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 31 Oktober , 2006 Hej,Är det ingen mer här som har en sådan båt? själv har jag en Uttern 510, men det hjälper ju inte mycket. Ett förslag är annars att du ringer/mailar på en blocket annons och ber om att få invändiga bilder på båten...Lite bilder finns i denna annonsen: http://www.blocket.se/vi/9436154.htm?ca=8_sKolla annars med utternklubben om det finns någon där som kan hjälpa dig, www.utternklubben.se. De har ett eget forum på den sidan... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GoranJ 0 Postad 31 Oktober , 2006 Tack för tipset. Jag visste inte att det fanns en Uttern klubb. Jag har sett bilderna på Blocket man jag skulle behöva ha bilder tagna inifrån hardtopen i rktning akterut så man ser hur det ser ut på skiljeväggen. /Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alunde 0 Postad 2 Februari , 2007 Jag har ju en , vad vill du veta ?? Jag kan maila dig inredningsbilder om du behöver detaljer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GoranJ 0 Postad 5 Februari , 2007 Hej, om du har närbilder av hur det ska se ut runt om i båten både inne under hardtopen och i sittbrunnen. Jag saknar helt lådan för origoköket så bilder och mått skulle vara till stor hjälp. Jag får snickra ihop en låda där. Om du har ett elschema till båten vore jättebra. Det ser ut som ett råttbo just nu. Mvh Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alunde 0 Postad 13 April , 2007 Nu har GöranJ fått allt han kan begära i bildväg på Uttern 520 HT, så nu vill vi se hans projekbilder i tråden ! Eller hur ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GoranJ 0 Postad 16 April , 2007 Här kommer början på projektet. Jag stuvade in båten i garaget för att kunna få lite anständig arbetsmiljö under vintern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alunde 0 Postad 28 April , 2007 Hur går det med fortsättningen Göran?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser