matsberg 0 Postad 25 Oktober , 2006 Hej. Hur gör man ren en Buster, alltså en alu-båt, under vattenlinjen? Den är mycket skitig, nästan brun-svart. Mvh Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wiktorsson 0 Postad 25 Oktober , 2006 Högtryck och skrubba med borste för att få bort beläggningen, men missfärgningen får man nog leva med. Jag är sugen på att testa någon form av algtvätt eller liknande och se om den kan hjälpa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonta 0 Postad 25 Oktober , 2006 På Busters hemsidor finns en del underhållstips. http://www.buster.fi/?id=665 Ha d bra /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 25 Oktober , 2006 .... och jag som trodde att alu-båtar var underhållsfria ... :-) Seriöst så har jag faktiskt hört dom kommentarerna från folk som köpt alu-båtar i tron att ingen växtlighet eller beäggning fastnar på aluminiumet! Det är väl nästan tvärtom, att dom är svårare att återställa till orginalglansen än glasfiberbåtarna!? Ang rengöringen så ta en koll i en seriös färghandel, ibland finns det riktigt bra personal som kan plocka fram mirakelkurer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser