Gå till innehåll
tisdag 26 november 2024
zirkaloy

Marksänd digital tv i sthlms skärgård

Rekommendera Poster

Hur är mottagningen i sthlms skärgård vad gäller marksänd digital tv? Jag funderar på att skaffa ett USB tv kort med inbyggd antenn för digital marksänd tv till min bärbara dator för att kunna se på tv men är osäker på hur mottagningen kan bli.?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag hadde sådan i sommar, och måste säga att på vissa ställen funkade det bra men på andra sämre.

det följer med en liten antenn till min usb tv dong. men den är inget vidare utan jag hade en lös bords antenn som jag fick flytta runt på däck.

och oftast fick man in några kanaler, lyckads se flera fotbolsmatcher under VM utan problem.

om man har segel båt skulle man ju ha en atenn i masten.

till nästa sommar ska jag köpa en antenn förstärkare och en lång tv kabel så jag kan klätra up med antennen i ett träd om när tv suget blir för stort.

glöm inte bort att man måste som regel scanna efter alla kanlar igen när man kommer på en ny plats eller efter att man flyttat antennen.

/MVH Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag satte den lilla antennen som följer med usb-prylen antingen på diskstället eller i grillen. Blev kanonbra på Kallskär bl.a

Men nu har vi bytt båt, där finns en riktig tv-antenn..

/Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Passar på att bumpa tråden för att se om några fler har intressanta erfarenheter kring TV och stholms skärgård. Är rätt nära ett köp, behöver bara en liten knuff.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mja, ha inte för stora förhoppningar och tvärlova ungarna att det inte är problem att se favoritprogrammet.

Man får ju oftast välja ankarplats efter väder, fungerar TVn så är det en bonus, inget garanterat åtagande.

Men det finns ju DVD att titta på. Eller natur, faktiskt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller definitivt INTE med förra talare ;-)

Försökte ifjor med att köra via laptop och ett tv-kort via USB porten. Resultatet var magert med den lilla antennen som var tvungen att sättas på något av metall typ spisen för att det skulle fungera.

Har i år satsat på en 17 LCD Tv med en Sagem digitalbox (båda 12 volt), har en ny RR-antenn som är en kombination av VHF/Digital tv/FM/Navtex/AIS och jag har bättre bild i båten än hemma med kabeltv. Antennen sitter i och för sig högt 19 meter.

Det man får göra om man seglar långt är att söka efter nya kanaler för de sänder på olika frekvenser i olika delar av landet. Jag har en kanon bild i hela Stockholms skärgård på alla fria kanaler. Skall köpa ett kort till boxen så att jag får fler kanaler.

Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Aha! Tack för tipset. Låter som jag behöver titta över min antenninstallation.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...