Tosen 0 Postad 22 Oktober , 2006 min snipa är en storblekan från -70. bästa jag gjort när jag köpte henne för två säsonger sen. Tösen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke24 0 Postad 22 Oktober , 2006 Kul att vi har blivit en till i plastsnipeklubben. Har du några renoveringsplaner i vinter?I så fall skriv o berätta, det finns en tråd (ska vi bygga snipa du o jag)där jag tänkte att vi skulle byta erfarenheter med varandra, Vi Snipägare!!. Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tosen 0 Postad 23 Oktober , 2006 Tjenare micke. Har precis med myckethjälp renoverat min motor till en del. Har en volvo penta tvåcylindrig diesel. Nu e hela motorn rengjord ut och invändigt, alla packningar bytta. Det var ett skitjobb ska jag då säga ,som jag aldrig gör om. Nästa projekt är att Tösen ska målas om. nu är hon klädd i en blaskigljusblå färg, men ska bli mahognybrun. Skrovet e färdigslipat, resten får bli till våren o sen e de bara å måla. Va har du för båt? Tösen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gulan 0 Postad 23 Oktober , 2006 Hej, Då är vi två storblekor i stockholms län.Gulan är från 1978, hon bor i sörmland om somrarna för att ha nära ut i skärgår´ n. Välkommen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gulan 0 Postad 23 Oktober , 2006 Här i familjen skall båtens husse renovera oljepumpen som var boven i dramat när vi fick begära sjöassistans gång nr 1 i somras. Sedan skall bränsletanken tömmas och rengöras från alger och smuts, vi fick stopp mitt på Bråviken( i rejäl sjögång) i somras pga att skiten satt igen filtren och fick begära sjöassistans en gång till. Dessutom skall jag få el i hela båten i stället för bara halva.En värmare skall också sättas in fast efter denna sommar så känns det inte såå motiverat. Det finns massor med puts och fixjobb men det får ta sin tid. Nästa sommar blir det en decimerad båtsommar eftersom husvagnen skall motioneras på en Europatur och då får lilla Gulan bara rasta sig på helgerna. Men med tanke på sommarens eskapader så blir det till att gå med i vägassistans europa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 24 Oktober , 2006 Jag tror dock att era båtar är av olika fabrikat: Tosen har en som numer heter Winga 25 och du har en Adec 700!? Då har kallats storbleka om jag inte har fel? mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tosen 0 Postad 24 Oktober , 2006 Visst Patrik e de så, Gulan o Tösen e inte samma sort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser