Namkong 0 Postad 19 Oktober , 2006 Tjena! Hur förvara ni alla kontakter som går till ekolod, gps, kabelhärvan mellan reglage och motor för oss som tar av den över vintern. Jag tänkte på eventuell fukt som vill tränga sig på. Hade tänkt mej tex att sätta över en plastpåse, spruta in lite 5-56 i påsen och dra åt med eltejp. Tacksam för tips Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 19 Oktober , 2006 Smörj in med vaselin, det håller fukten borta och leder inte ström. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 19 Oktober , 2006 Har en sprayburk med kontaktolja som man har till elektronik. Duttar på allt nu innan hösten. Tät plastpåse ? Nix kan bli kondens i den. Låter otroligt, men det är sant, såvida du inte vakuumpumpar den. 5-56 och Sonax bildar en typ av hinna, så det undviker jag. Kolla på Elfa om dom inte har en burk med kontaktolja... den har du i många år. Mvh/Orven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 19 Oktober , 2006 leder inte ström... då blir det lite nya problem till våren när du ska lösa bort vasselinet för att få bra kontakt igen. om nu något skulle behövas spajas mm så handla vanlig el kontaktsprej den med återfettning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 19 Oktober , 2006 hepp orven kom visst först http://users.telenet.be/eforum/emoticons4u/love/new/love-smiley-086.gif\ src=\http://users.telenet.be/eforum/emoticons4u/love/new/love-smiley-086.gif\ border=\0\ /> Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 19 Oktober , 2006 Där var jag snabb Mvh / orven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 20 Oktober , 2006 Med leder inte ström menar jag naturligtvis krypströmmar. Vaselin funkar bra och behöver inte lösas upp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 20 Oktober , 2006 krypströmar? inte behöver han väl ha batteriet på kopplat på systemet under vintern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RoundRobin 0 Postad 20 Oktober , 2006 Nä, han menade nog elekromagnetiska strömmar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
freddie1 2 Postad 24 Oktober , 2006 Hej! 55:6 bilder en hinna, skriver du. En hinna av olja antar jag? Är inte denna hinna bra då? Den skyddar väl mot rost och korrision? /Freddie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
freddie1 2 Postad 27 Oktober , 2006 ingen som kan svara..... please :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser