Lkalle 0 Postad 19 Oktober , 2006 Vilken värmare ska man välja till en 35 fot segelbåt? Var kan man hitta en till bästa pris? Jag seglar en Compis 345 Har ju redan dieseltanken så någon dieselvärmare har ja ju tänkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 20 Oktober , 2006 Tja -värme är alltid en intressant fråga. Men varför inte enkel lösning? De nya moderna Ebersprakarna verker vara väldigt bra och driftsäkra. Alla andra fixarlösningar tenderar att bli dyra med tiden ( jag har erfarenheter ) Vattenburet är självklart trevligt och det drömmer jag nu om till nästa båt, men när jag drog det själv i en Comfortina 35 så tog det MÅNGA timmar att få till det. Skulle nog sätta en luftburen Ebersprächer som första alternativ. Det är nog billigast i längden, även om inköpet är dyrt som sjutton! Det billigaste och snyggaste som värme är väl en fin fotogenlampa?! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gantika 14 Postad 20 Oktober , 2006 Du har lagt in din fråga under Långfärdssnack. Tänker du bo i båten eller är det bara vanlig semestersegling det handlar om. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 29 Oktober , 2006 http://www.maringuiden.se/forum/;thread=53013 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser