Gesse 0 Postad 18 Oktober , 2006 Någon som vet om det finns ett speciellt verktyg till att ta bort mässings dyvikan? Eller är det stor spårmejsel som gäller? Spåret på dyvikan blir ganska slitet efter ett tag med mejsel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellcraft19 1 Postad 18 Oktober , 2006 Gissar du menar sjalva pluggen och inte hela insatsen (dvs det som sitter monterat i skrovet). Jag skulle ta en stor mejsel och skruva bort den. Gar det inte, sa borra ut den (massing ar mjuk sa akta insatsen). Ersatt sedan pluggen med en i massing som har fyrkants mutter. Anvand vanlig skiftnyckel. Da inga problem och inga spar att dra sonder. Finns t ex har. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gorhan 0 Postad 18 Oktober , 2006 Hej. Jag tog en plåtbit som hade samma tjocklek som spåret i dyvikan, sen kapade jag till den i lämplig storlek och svetsade fast ett T-hantag på plåtbiten av några rundstålsbitar. Fungerar även perfekt till tanklocket på båten, som även den har ett väldigt stort spår. MVH // Hasse. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 18 Oktober , 2006 Jajamän. Bara pluggen. Fyrkantsmutter visste jag inte att det fanns. Måste funka bra. T-handtag var ingen dum ide. Måste plåtbiten vara härdad tro? Dyvikan brukar sitta ganska rejält. Tack för tipsen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser