knackhatten 0 Postad 17 Oktober , 2006 Hej! Jag tänkte att jag skulle få ta del av andras åsikter om små fyrtaktar motorer 6hkr närmare bestämt. Jag undrar vilket val man ska göra om jag ska välja 2-cyl eller 1-cyl när man trollar efter tex gös. Vilken går bäst att kör länge på tomgång. Vilken är att rekomendera. /Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stilig_knubbis 0 Postad 17 Oktober , 2006 man får ju en jämnare gång med 2 cyl Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skepparn48 0 Postad 17 Oktober , 2006 jag hadde en encylindrig sabb diesel 10 hk.i min förra snipa. bästa motor jag någonsin haft.ställbar propeller=0,1 knop om man vill finns även 8 hk.......... och den går nästan gratis.................... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
B400 0 Postad 17 Oktober , 2006 6hk brukar va 2 cyl, Min erfaranhet av 1 cyl fyrtatkare är att farsan fortfarande får har kvar sin 2-t Yamha pga vibrationer från 1 cyl 4-t. Att det skulle va fel på två maskiner jag testat låter långsökt. Men en 2 cyl går fint. kolla efter en sån. Å andra sidan sitter du väl inte o håller i motorn när du trollar. Kanske det finns en anledning till att det säljs en hel del nästan nya 3-4-5hk 4t på div sajter.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knackhatten 0 Postad 17 Oktober , 2006 tack för svaret jag ska genast kolla marknaden på 2 cyl /magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knackhatten 0 Postad 17 Oktober , 2006 det ligger något i det du skriver! /magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
B400 0 Postad 17 Oktober , 2006 Du menar: Att det funnits jätte många 1 cyl 4takt till salu... Jo, jag har ochså noterat det, jag förstår dom. Första gången jag kom i kontakt med dessa 1 cyl var när jag skulle hjälpa en äldre o starta sin 4hk Tohatsu, jag trodde det va nåt fel på den som den slog o vibreade i reglaget... Till o med farsans Yamma från 84 som vibrear en del va fin i jämförelse. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stilig_knubbis 0 Postad 17 Oktober , 2006 men är det det verkligen nån bra ide´ e att trolla efter en gammal 1-cyl snipa. Draget sjunker väll nästan till botten mellan cylinder slagen;) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knackhatten 0 Postad 19 Oktober , 2006 hej! ursäkta om jag inte har utrykt mig väl. jag menar utombordare. magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stilig_knubbis 0 Postad 20 Oktober , 2006 hej! har du inte funderat på att skaffa en liten två hästars motor eller kanske en elmotor? //alex Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stilig_knubbis 0 Postad 20 Oktober , 2006 hej! har du inte funderat på att skaffa en liten två hästars motor eller kanske en elmotor? //alex Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 21 Oktober , 2006 Kompisen har en 2hk Honda 4-takt, ca 3år gammal. Tycker inte om den motorn, är väldigt högljudlig så fort man gasar lite grann... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knackhatten 0 Postad 22 Oktober , 2006 hej! faktist inte har en liten 380cresent som jag har tänkt ha en standard motor på!Har förnuvarande en gammal yamaha 9,9 tvåtakt som inte är så lämplig att trollingfiska med.Surar igen efter ett tag. Men elmotor är god tanke /magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser