Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025
Trollarn

Vilken hydraulstyrning?

Rekommendera Poster

Har tröttnat på min gamla teleflexstyrning och vill nu byta till hydraul. Tänkte passa på nu i höst när priserna borde vara lite bättre.

Har dock dålig kläm på vad som finns på marknaden och var man kan köpa hydraulstyrningar. Någon som kan rekommendera något?

Motorn är en Johnsson utombordare på 150 hästkrafter kanske jag bör tillägga. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, man kan väl bara rekommendera det man själv har och har kört med två säsonger. Kolla www.flotecmarin.se

Finns en del att välja på och info.. Jag har som sagt kört med en av dessa och är helnöjd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trevlig och informativ sida det där http://www.flotecmarin.se

Vilken hydraulstyrning köpte du? Var det svårt att montera den själv? Räcker det med en för 150 hästkrafter eller bör man köpa en av dom större?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har inombordare med drev, så det är lite, men inte nån större skillnad. Ring Flotec och fråga vad som rekommenderas till din motor. Det är en trevlig och mycket hjälpsam herre att ha att göra med. Se bara till att du köper en balanserad cylinder. Det skiljer nämligen lite på antalet rattvarv åt resp. håll på en obalanserad, och det är VÄLDIGT irriterande. Jag köpte en sån först och blev inte nöjd. EN av anledningarna till att jag rekommenderar just denna firma är att jag utan diskussion fick byta till en balanserad cylinder TROTS att jag haft den första monterad och alltså använt den. Detta var dessutom den enda leverantör, åtminstone då, som kunde erbjuda balanserad cylinder till drev med servostyrning. Monteringen för övrigt är MYCKET enkel och den gör man själv. Utom möjligen luftningen av systemet som underlättar att vara två när man gör.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...