nbottning 2 Postad 14 Oktober , 2006 Ser en Albin 21a lika ut i förruffen som 25an? Har den toalettrum? Någon som vet? //Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
k650 0 Postad 17 Oktober , 2006 21:an har inte ståhöjd i ruffen som 25:an har, samt så har 25:an köket nere i ruffen. Enligt min mening så är 21:an betydligt bättre disponerad än 25:an. 21:an har mycket trevligare sittbrunn med mer plats. 21:an har spoltoa precis som 25:an. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 17 Oktober , 2006 21 saknar akterruff, motorn installerad bakofram i aktern och driver via vinkelväxel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 18 Oktober , 2006 Okej, tack för era svar. Går i båtköpartankar och tittar främst på Albin 25or. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 18 Oktober , 2006 Men de RULLAR!!! Alla snipor rullar och även om Albin 25an inte räknas som en snipa, så får man väl ändå anse att de har snipegenskaper. 25an rullar något alldeles förskräckligt, provåk gärna en norsk snipa innan du bestämmer dig för köp. Min förra båt var en Nidelv 24, en skön båt med fina egenskaper. Rullar också, men inte SÅ förbenat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uffe70 0 Postad 19 Oktober , 2006 Jag har nyligen köpt en Albin 25:a och, även om jag är helnöjd med båten som helhet så kan jag bara skriva under på föregående talares påståenden. Den rullar verkligen som f*n i sidsjö. Annars en kalasbåt för de pengarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 2 November , 2006 Jo jag är fullt medveten om Albin 25.ans rullingar. Men hur jag än vrider och vänder på det så hamnar jag alltid på en Albin 25.a Jag vill ha en båt med för- o akterruff Ickeplanande Diesel Toalett prisklass 80-120 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gagarin 0 Postad 2 November , 2006 jag äger en Albin 25 fisherman en vanlig 25a fast utan akterruff enorm sittbrunn som är självlänsande.Byggdes ett 50-tal albin 25 utan akterruff.jag är helnöjd me båten förutom motorn som eventuellt ska bytas mot ny.Tycker inte den rullar så farligt.. Ska tillägga att jag för 2 år sedan ägde en Albin 21,det går inte att jämföra båtarna,21an är rank o gå på hela båten viker åt sidan mycket mindre båt helt enkelt som oxå går sämre i sjön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 4 November , 2006 gagarin> Tack för ditt svar. Då stryker jag helt 21an från listan. Utbudet blir ju bra mkt större om man tittar på storlekar ner mot 21 fot. Någon som har erfarenhet av Myra 23, som för mitt ovana öga i alla fall påminner mkt om albin 25an? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 4 November , 2006 Myra 23 ? Du menar Möring 25 med akterruff. Du har inte preciserat varför du vill ha akterruff och om det är som jag förmodar, att du har barn. En annan fin båt som har akterruff, är Winga 25 och om du har tur, så kan du hitta en med utbytt motor och då är hela motorn under durk. Priset på dessa snipor varierar, men brukar ligga mellan 90 till 150.000:- och då ofta priset efter skicket. Lycka till / Orven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 5 November , 2006 Tack Orven för ditt svar. Nej jag menar Myra 23. Har sett några på blocket under sommaren och en dag frågade en bekant om jag var intresserad av att köpa hans båt som var just en sådan. Men nu måste jag ju genast kolla vad Möring 25 är :-) Winga 25 är ett alternativ, Winga 30 en dröm... Och vad gäller akterruffen är det som du gissar, barnkammaren. //Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eulalia1 0 Postad 6 November , 2006 hej. Har själv varit och tittat på en Myra den påminner om Albin 25 men enl. mitt tycke en bättre planerad båt. Passar bra för barnfamilj med max 2 barn! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 207 Postad 6 November , 2006 En Krabat, kanske? http://www.maringuiden.se/batguiden/;batID=1446&battypID=20 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Albin25DL 0 Postad 23 Februari , 2007 kolla efter en myra 25 mera plats i akterruff samt pentry i dogghaus. lycka till Albin ägare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 23 Februari , 2007 Lägg till några tusingar till och köp en Nimbus 26 eller en Bonum 25 på en gång tycker jag... Absoluta favoriten i den storleksklassen tycker jag är Maxim 26 men den blir ju rejält dyrare den...tyvärr... En nackdel som jag tycker Albin 25àn har är att man sitter så lågt i i sittbrunnen... Lycka till!! å se till att vara lite kräsen,köp inte första bästa.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wahlis 23 Postad 23 Februari , 2007 Vi var själva helt inne på en Albin 25:a tills dessa att vi fick möjlighet att kliva i en. Den kändes väldigt trång och sittbrunnen var väldigt djup vilket i och för sig kan vara bra en blåsig dag på sjön men ändå. Efter vi tittat på den bestämde vi oss för att vidga våra vyer lite och föll pladask för en Nidelv 24. Den lever upp till våra behov väldigt bra men smaken är ju som baken. Har dock sett den senaste tiden att man kan komma över dessa båtar till en ganska bra peng. /Wahlish Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 28 Mars , 2007 Mmm, fast Nidelv 24.an har inget separat toalettrum. Har skjutit 25-fotsplanerna en säsong och kommer köpa en mindra HT eller pulpet i sommar. Man lirar i en svårt begränsad ekonomisk liga :-) Såg förövrigt en WESTKAPP 20 för ca 50 på blocket- Kunde vara en kompromiss kanske. Någon som har koll på dessa båtar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kejsarn 0 Postad 4 April , 2007 Är ägare till en Westkapp 20 sedan förra säsongen. Om du funderar på att slå till och köpa en sådan så hör av dig så kan resonera lite kring svagheter och styrkor hos denna lilla gungande skönhet. //Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 4 April , 2007 Visst har Nidelv 24 ett litet toalettrum. Här är en bild på min förra båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser