Gå till innehåll
lördag 21 september 2024
Nizze_manpower

Renovera akterspegel med Seacast

Rekommendera Poster

Hejsan... Har stött på detta roliga problem med fukt i akterspegeln och tänkte göra något åt det. Tänkte använda mig av seacast, för att slippa röta i playwoodskivan i framtiden... meeen, finns det å köpa i sverige eller måste man beställa det från USA? Eller finns det några liknande produkter att få tag på...

 

Tack på förhand

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Samma problem här. Tänkte samtidigt konvertera från 2x VP 130D/280 till 1 st diesel.

- Är det möjligt att göra plastarbetet själv om man är någorlunda händig men saknar erfarenhet av plast? - Finns det en bra beskrivning på plastarbetet någonstans?

- Finns det någon på forumet som använt Seacast eller liknanade?
Alla verkar ju använda plywood, eller?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej... Jag gav upp det med seacast för det blev krångligt vid beställning ifrån USA. Betalning och beställning sker över telefon. Så jag kör på det traditionella med vattensäkrad Playwood. Dubbla 20mm MDF skivor och två förstärknings stöttor.

 

http://www.transomrepair.com/repairshops.html Här står allt om Sea cast och de verkar ju vara ganska lätt om man är lite händig.

 

Annars kan du alltid gå till ett varv och fråga vad de använder för produkter till ditt problem och köpa det av dom. MVH

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...