Gå till innehåll
måndag 20 januari 2025
Lomax

Vita gummilister

Rekommendera Poster

Vet att det förr fanns vita gummilister till fönstermontage men har efter många timmars letande på nätet fått ge upp, någon som har några ledtrådar?

post-22504-1394234811,49_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det den lösa kilen (spränglist kallad) på din bild?

Kolla med glasmästarn eller båttbhfirmorna, har sett i ngn katalog...(Watski, Hjertmans, Erlandssons...)

Finns också en modell för att montera i trä, men det är nog inte den du menar med den bilden!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Njae, jag har sett att det finns olikfärgade spränglister, d.v.s. den hårda plastlist man för in efter monteringen för att låsa allt på plats. Har hittar vit, röd, blå, svart och kromad sådan. Men jag är ute efter själva gummilisten som numer bara verkar finnas i svart. Har dock sett vit sådan list på några äldre motorbåtar (60-70 tal) och gillar looken. Ingen annan som vet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har fått tag i en tillverkare i England som kan göra vita lister men då är minimum kvaniteten 30m och den kostar 150:- metern (minst 3 gånger så dyrt som svart list!). Någon som är intresserad av att vara med trots den höga kostnaden? Det skulle nog se väldigt läckert ut, dessutom görs den i så fall i silikon vilket ju har utmärkta egenskaper för tuffa miljöer. Kul också att få en helt unik look! Själv behöver jag inte mer än max tio meter så det skulle finnas 20 meter över, borde räcka till ett par båtar till... http://www.sealsdirect.co.uk/

post-22504-1394234818,7595_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...