Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
lokatta

Dräparbåt

Rekommendera Poster

Hej

Såg den här diablon på utö i somras. Nån som vet vad det är för en? En riktig stekare i allafall.

post-9857-1394234811,4596_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hon ligger vid samma brygga som mig. Ny har jag ingen riktig koll på vad det är för en båt. Men hon ser inte riktigt fräsch ut. Flammig i färgen å så holler dom på med en del renoveringar i den. En kul men riktigt onödig grej som hon har är en bubbelpool under soldäcket. Hur ofta har men behov av det här i svedala å på en så liten båt som en 50 fotare. Dräparbåt?? nää Men ganska kul båt är det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok. Såg den på avstånd som ni ser av det oskarpa kortet. Antog det där med bubbelbaljan med när soldäcket hade en så konstig upphöjning....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är en båt som militära har haft en gång i tiden.

Numera lite ombyggd.

Han har minst lagt ut fyra miljoner på båten.

Den har bla guldförgylda kranar på toaletten .

Den är som tusen och en natt inuti.

Killen som äger båten heter Charley.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, den har alltid varit privatägd (byggaren samt Charley).

Jag gjorde ett ex-jobb (KTH) på båten i mitten av 90-talet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok. Det verkar vara flera bud. Torpedo, om du skrivit ett exjobb om den så kan du den utan o innan antar jag. Är det nåt banbrytande då den givits sån uppmärksamhet. Berätta mer, gärna lite data.2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena..va ett tag sedan nu. Såg ni på Kustbevakarna SSRS i veckan?? Diablo tog in vatten å håll på att sjunka Hehehe, det roliga i kråksången är ju att den va oförsäkrad\Cool\ Hur fan kan va ha en sådan båt oförsäkrad?? En kul grej till är när man hör att tjejerna fick ösa båten med öskar Hahahaha, Har båten varit så himla dyr att bygga så man inte har råd med försäkring och manuella länspumpar? Hahahahahah.

Nää, jag finner inga ord för en sådan dumsnålhet. Näää, glassigt ska det va.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såg repisen idag, kan inte ha varit välbyggd eftersom den tog in vatten här och där. Sen att den va oförsäkrad, inte undra på att kvinnan blev chockad. Snacka om dumsnål.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, nu ska man ju inte skratta åt andra stackares elände...Men att köra den oförsäkrad är ju ett fruktansvärt dumt beslut...Men med ett sånt namn kan det väl bara gå åt he...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä man ska inte skratta, vad jag menar är att killen kan varken vara en båtbyggare eller ha nån sjövana. För ev. läckor kollar man väl direkt vid sjösättning. Och hade jag byggt om en båt i 6 år, hade jag i god tid sett till att den är försäkrad när den sjösätts. Men som det heter som man bäddar får man ligga Dyra läropengar, bara att beklaga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallå

Såg just avsnittet av kustbevakarna när denna är sjunkande.

Tycker mest det är synd på sådan fin båt (såg den i sthlm härom sommaren), undrar vad som hänt egentligen ?

Att de skulle ha kört med den trots vetskap om läckage samt oförsäkrad låter ju inte särsklit troligt men vad vet jag ?

Hoppas det ordnade sig utan för mkt skador.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Senast jag såg den va för ca en vecka sedan. vid Thaibåten i Hammarbykanalen (sthlm). Då va den i alla fall flytande. Med en sådan båt vill man ju inte annat en ha uppmärksamhet men undra hur han blir bemött efter Kustbevakarna. Säkert han som bla sett till att dom va tvungna att sluta sända. Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har sett det avsnittet, blev rent ut sagt förbannad över hela grejen av flera orsaker;

-Vad jag minns så avslöjar någon att redan vid sjösättningen visste dom att där var något fel med någon packning vid drevet, vem fan ger sig ut med en båt som man vet har en läcka? Dom sa att en länspump hade stått igång hela tiden.....men hallå....

-Om man nu tvunget ska ge sig ut med en läckande båt, varför gör man det på natten, det var ju becksvart när kustbevakningen var där? Inte konstigt att tjejen blev chockad, det är tillräckligt jobbigt när något sånt händer i dagsljus, tänk dig då i mörker när belysingen i båten dör!

-Om nu man får hjälp, hur fan kan man vara så jävla spydig och otacksam?!! Han bitchar om att dom SKA rädda hans båt och att den är oförsäkrad, hade jag varit där så vette fasen om jag hade kunnat vara lika lugn som kustbevakningsbesättningen, hade nog sagt att Ja, är du så jävla dum så att du ger dig ut i en läckande, oförsäkrad båt mitt i natten, så får du fan skylla dig själv! Men vi kan märka ut båten med en boj, så ni hittar den sen!

Vissa människor borde få minimalt med hjälp, så dom kanske blir lite mer ödmjuka nästa gång......Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...