Jsjo 0 Postad 11 Oktober , 2006 Jag är beredd att flytta för att kunna satsa mer på segling framöver. Vad har ni för erfarenheter av bra seglarstäder eller områden, där det finns möjlighet att kappsegla och där trivselsegling är varierande och lättillgänglig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RoundRobin 0 Postad 11 Oktober , 2006 Saltsjöbaden /RR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hhedstrom2369 0 Postad 11 Oktober , 2006 Låt mig gissa att detta kommer bli en öst/väst debatt. Seglar man Jolle/småbåt gäller säker Saltsjöbaden/Långedrag men jag som har haft båt i både Gbg/Sthlm tycker att det skiljer lite. Mitt intryck är att Gbg har mer för Lysbåtar och Sthlm fler mindre regattor för entyp typ Safir/Skärgårdskryssare. Vill du segla entyp gäller: Express gäller Långedrag / Saltsjöbaden J/80 Saltsjöbaden Lys skulle jag föredra Långedrag / Björlanda Lycka till / Håkan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyB 1 Postad 16 Oktober , 2006 Ska du segla ban är förmodligen Saltis/sthlm bäst. R-klasser, Express, J80 mf. har sitt näste där och flera bra regattor/träningsläger går på Baggen eller i närheten. LYS eller IMS är mindre känt för mig men jag kan gissa att Gbg har mer att erbjuda där. Har du ingen klar utgångspunkt är min erfarenhet att Saltis och Express är överlägset enligt de flesta. Stor klass med hård konkurrens och seriösa träningar med god uppslutning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RoseLL 0 Postad 16 Oktober , 2006 Pappa tycker sthlm, fast jag tycker dock att min födelseort Karlskrona såpass fint att sthlm inte KAN va bättre! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 17 Oktober , 2006 Expressbryggorna i Saltis. Det seglas väl en del J80 eller liknande där också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser