Flaska 0 Postad 10 Oktober , 2006 Hej Jag har massa småskador i botten och glasfibern lyserigenom på flera ställen.Har tänkt blästra och spackla sedan epoxibehandla...Mitt problem/fråga är skall man sandblästra eller vattenblästra??Fördelar med respektive metod?Bra dåliga erfarenheter? Någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 11 Oktober , 2006 Torrblästring dammar och våtblästring blöter laminatet...(som måste torka innan man går vidare!) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 11 Oktober , 2006 tänker du försöka blästra av hela gelcotlagret eller vill du bara få sprickorna större? Varför inte fästslipa lite runt skadorna och sen spackla eller pensla på med poyester eller epoxi sen slipa ut och lacka skrovet. Kör du rätt nyans så kan du lacka bara skadorna och sen polera ut det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flaska 0 Postad 11 Oktober , 2006 jag har tänkt blästra av all gelcoat, det är så många små skador så det känns lika bra att börja om och veta att det inte ligger kvar fukt någonstans under.Jag tror att jag ändå skulle få slipa av en tredjedel av botten.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser