VBG-Maxim 1 Postad 9 Oktober , 2006 Hej. Är lycklig ägare till en maxim, men skulle vilja ha tag på det stora kapellet med skjutbara bågar, Är det någon som vet om det finns att köpa färdigt för vettiga pengar, eller har några andra förslag. Med vänliga hälsningar Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Ullis Postad 29 Oktober , 2006 Hej Thomas, vi har också det mindre kapellet till vår Maxim. Eftersom kapellet är tämligen nytt har vi funderingar på att förlänga det. Jag har en kontakt i Onsala, söder om Göteborg som syr kapell. Vill du har mer info så skicka mig ett mail. Mvh Ullis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KorneliaafVasteras 0 Postad 22 Januari , 2007 Hej det finns en sida med länkar på nyttiga sidor för oss maxim ägare maxisidorna.se där finns det en länk om kapell. Har själv det stora kapellet och det är en vesentlig skillnad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
illern1 1 Postad 23 Januari , 2007 Jag har det stora kapellet med skjutbara bågar och även en dragkedja som man kan dela av kapellet ungefär 1 meter bakom targan,den kan jag verkligen rekomendera. tillverkare är Eliassons segel o kapell AB i Göteborg..... Mvh illern.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
olof53 0 Postad 25 Februari , 2007 Hej på er, jag har en modell som inte går ända bak. Vi ville nämnigen kunna gå runt båten och stå stabilt där bak när man skall dra upp draggen även när kappelet är på, typ vid dåligt väder. Men man fick montera en tiklist på akterruftaket strax framför friskluftsintaget De va Roden på Marstrand som sydde de och de vill ja säja att de gjorde han bra. Efter första sommaren med de nya kappelet (2006) är vi väldigt nöjda med resultatet Kan skaffa fram en del bilder om någon är inteserad Bara på mallningen än så länge,hittade inga bra bilder på kappelet när de va uppe sommras, pga de fina vädret som va i sommras gjorde ju att de knappt va uppe mer än på natten Mvh Staffan Senast ändrad av olof53 | 26 februari 2007 | 12:54 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
olof53 0 Postad 26 Februari , 2007 Här kommer bilder på mallningen (hoppas ja) man är ju ingen hacker pricis. Kom bara med en bild Någon som vet om man kan lägga in fler eller måste man svara på inlägget flera gånger (har 4st bilder) Senast ändrad av olof53 | 26 februari 2007 | 18:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
olof53 0 Postad 26 Februari , 2007 Ja så här såg de ut när han malla Om ni tittar noga så ser man de gammla korta modellen innanför Och de blev en klar förbätring i talom utrymme Tips, välj ett ljust tyg annars så blir de väldigt mörkt inne Men de är ju en smaksak för var och en Mvh Staffan Senast ändrad av olof53 | 26 februari 2007 | 19:28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser