Gå till innehåll
måndag 02 december 2024
Kebos

Digitala sjökort?

Rekommendera Poster

Hallå!

Jag är en helt ny båtägare och har lite funderingar kring detta med digitala sjökort. Vad är bäst i båten: En Lap Top eller en plotter?

Jag har en Laptop som ligger och skräpar och har tänkt att använda den i sommar. Ska man köpa plotter så handlar det om ganska mycket mer pengar. Jag har laddad ner Seaclaer och söker nu efter ett sjökort över Stockholms skärgård som funkar tillsammans med Seaclaer. Kanske du har ett som du vill sälja?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Hela nätet är fullt av sjökort.

Bara att lada ner och använda!

H/Cax

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hemskt vad många länkar det var här. Skillnad på folk o folk????

HJ

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

DC = Direct Connect(-ion?) och är ett FILDELNINGSPROGRAM där man kan ladda filer mellan varandra.

Nuförtiden heter det DCplusplus (går inte att skriva plus-tecken), och borde gå att ladda ner från deras hemsida.

När man lärt sig använda programmet någorlunda är det bara att söka efter det man söker och ladda hem! (från en annan person som valt att dela med sig av det).

Observera att fildelning och nedladdning av piratkopierat upphovsrättsskyddat material är olagligt (om någon nu missat det efter allt tjafs). Sjökort är ett sådant material.

Men om ditt samvete tillåter så kan du ladda ner för glatta livet och bli kriminell tillsammans med en miljon andra svenskar.

/Marcus.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...