NiclasV 0 Postad 4 Oktober , 2006 Var och tvättade båten idag . Fick tipset att använda biltemas båtscampo och jag kan bara säga att den var väldigt bra ! Smutsen bara rann av. Nu måste jag bara vaxa den en gång och så är hon klar ! Nic Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 5 Oktober , 2006 Nej, det shampot är inte bra, och Biltemas båtvax är värdelöst! Har aldrig haft en så flammig båt som efter en biltemavax-behandling :-( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammi 0 Postad 6 Oktober , 2006 Ärligt talat, om man vaxar båten med produkter från biltema kan man väl gott ha det flammigt? Nej skämt å sido, lackbehandling a´ la Lahega Brightguard (finns Toughguard nu som jag ska prova) är ett mycket bättre alternativ. Finns nog vanliga vaxer som ger blankare yta, men inte som håller lika länge och som ger en så lättvättad båt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 6 Oktober , 2006 Kör själv med vanlig hederlig såpa, tycker d fungerar utmärkt. Brukar använda turtelvax men d är lite olika.. Ser inte till priset utan resultatet... !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NiclasV 0 Postad 9 Oktober , 2006 Har också provat herderlig såpa men det duger inte. Den tar inte bort all smuts. Beror kanske på Stockholms luften. Vilket polish och vax skal man använd då tycker ni ? Cheers, Nic Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 9 Oktober , 2006 Har du provat yes??? D biter på d mesta... Funkar iaf på min båt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 9 Oktober , 2006 yes körde vi med som avfettning på bilmässorna eftersom det inte immade kromet som vanlig avfettning gjorde sen har jag alltid använt det funkar kanon, har man sen lite alumnium eller rostfritt som ska bli nyblankt då funkar maskindiskmedel bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 10 Oktober , 2006 jag brukar måla om istället för att putsa och sånt.... :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NickSthlm 0 Postad 11 Oktober , 2006 Har också testat denna, instämmer i kvaliteten! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kebos 0 Postad 11 Oktober , 2006 Tvätta båten?? Vaxa?? -Jepp, detta ÄR min båt!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jokijoker 0 Postad 7 Mars , 2007 Funkar GANSKA bra för mig men jag har då en plast båt och då kanske det går lättare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 18 April , 2007 Vaxa båten?Är det inte nog att jag inte vaxar bilen ens?Det enda jag gör är att stryka vattenlinjen med en ScottsBrite svamp när jag råkar vara i vattnet och badar. Om jag har lust... Jag målar inte naglarna heller för övrigt....de är blanka naturligt... Varför skall allting poleras och blankas hela tiden, sedan är det en massa ruttet gömt under durkarna i alla fall.... Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 19 April , 2007 Yes kan rekommenderas till det mesta! I övrigt är det ju lite märkligt att en kommer och är lycklig över att ha hittat ett bra schampo billigt, och en annan kommer och säger emot! Jag har inte testat detta, men tror nog att det är helt okej! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 19 April , 2007 Ännu märkligare är det att någon säger att det är helt okej utan att ens ha testat det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 19 April , 2007 Tvättar med JIF Kör Autosol om den är väldigt matt sedan lägger jag på Hempels vax. Har använt några av Biltemas produkter men inte Shampoot så det kan jag intwe uttala mig om men BT:S vax suger orakad renpung rent ut sagt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 20 April , 2007 Jag skrev inte att det är okej utan att jag TROR det är helt okej! Detta pga att nån som testat säger det... Därmed inte sagt att jag tror det är bäst! Senast ändrad av ralle | 20 april 2007 | 08:21 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 20 April , 2007 Jag har inte testat det och tycker inte det är helt kass Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 20 April , 2007 Okej, jag erkänner att det kanske var lite konstigt att säga att jag tror det är helt okej utan att ha testat, men jag tycker även att det är märkligt att nån säger rätt ut att det inte är bra efter att en annan glatt konstaterat att det fungerar bra! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser