micke24 0 Postad 8 December , 2006 Jaaaa då var det helg igen . Imorgon lördag blir det en runda till biltema,ska se om man kan hitta lite plock till skutan. Kan ni tänka att jag äntligen fick några minuter över på jobbet idag så att jag kunde börja svetsa min avgaskrök,delarna har ju bara legat o väntat 14 dar eller så. Hoppas att ni får en skön helg Hälsn Micke. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke24 0 Postad 23 December , 2006 Kan ni tänka att jag fick min nya avgaskrök färdig innan jul. Jag har ersatt den gamla av lättmetall till en i rostfritt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke24 0 Postad 23 December , 2006 En bild till!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke24 0 Postad 23 December , 2006 Och så tar vi en bild på kröken som satt där innan!! Micke 24 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 23 December , 2006 Snyggt jobbat Micke!! Du har nog gjort en evighetskrök!! Lycka till med montaget.. Å godsnipjul på dig!! / Guzzlon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 23 December , 2006 God jul, Snipers! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke24 0 Postad 23 December , 2006 Tack för det GUZZLON !! Hur går det med ditt tankbygge? En riktigt God Jul på er alla Snipers Önskar Micke 24 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 23 December , 2006 Nja..kan inte skryta med att jag legat på hårt med tanken direkt..tihi.. Det är en del kvar att göra...typ allt!!! Men jag hoppas att jag kommer igång snart , för sjösättningen kommer ju närmare med storm steg!!Å jag har ju ett toa projekt igång också... God jul på er alla trevliga snipers!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 23 December , 2006 Happy Christmas and a merry new year!!! Ser fram emot ett nytt härligt snipår! mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 23 December , 2006 Blir lite avis på er som håller igång. Få se hur det blir efter Nyår. Ingen fart här inte för det är bara jäkelskap hela tiden och nu sist så körde ett fruntimmer in i min stillastående bil i hundra knyck och den blev en halv meter kortare och för dagen, så har jag ont från tårna och upp till översta hårfästet. God Jul å Nytt år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke24 0 Postad 28 December , 2006 Hej alla snipisar . Idag var jag och beställde 1 nytt kylskåp 118lit,ett origo 3000 1 st ny kompass och en ny diskbänk med 2 hoar, AjAjAj vad det sved till i plånboken. Fast å andra sidan sparade jag några goa tusenlappar innan prishöjningen efter nyår så det känns ändå helt ok. Det ska bli gott att äntligen få hem grejorna så att man kan börja att mäta o trixa på allvar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 29 December , 2006 Själv har man gått lite på sparlåga. Byggt en egen täckställning och brutit loss min skitfula gösstake i aluminium. Blir till att köpa en dito i trä inför våren. Ska även byta ut alla lanternor mot dioder, men har inte hittat några i rätt prisklass än. Funderar på att köpa på mig ett parti med vita dioder, och helt enkelt använda de gamla lanternhusen, eftersom ljusvinkeln ändå blir densamma. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 30 December , 2006 Skulle jag vara du skulle jag ta lite av pengarna du hade över som du tänkte köpa bogpropeller för och istället lägga de på lanetrnor som är godkända. MEn det gäller att prioritera Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 30 December , 2006 Du får inte samma ljusvinkel som med en glödlampa om du inte sätter dem i exakt samma position som glödtråden i ordinarie lampan. /PG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke24 0 Postad 30 December , 2006 Idag kom jag äntligen igång med målningen i sittbrunnen. Jag hann bara att styka BB-sidan,men det är ju en början. Jag har användt biltemas 2-komp Topcoat färg,täckte faktiskt jättebra och helt okej att måla med både pensel och roller. Skickar med en bild innan målning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 1 Januari , 2007 I lördags så blev det en tur till Hjertmans!! Köpte en toalett, lite slangar,bordsgenomföringar mm Så idag har man trots huvudvärk legat i båten å mätt lite men lyckades hålla mig ifrån att köra igång sågen, måste fundera ett tag till så att man inte gör nått förhastat.. Friskt kapat är inte alltid bästa vägen.. Har ju inget toa utrymme nu utan får börja från början så att säga.. Hur stort behöver man egentligen?Jag tänkte offra det här hörnet å bygga på längden så att säga, man kommer alltså att sitta vänd mot fören å skita..Vad tros??Finns det nån smartare lösning?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 1 Januari , 2007 Intressant. Höll på ute i garaget och pulade lite igår med lanternprojektet. Om jag satte tre dioder på bredden i ungefär samma vinkel som lanternglaset så såg det skapligt ut. Är dock inte helt nöjd än. Provade iofs bara med ett vanligt 9volts batteri. Ska kika utomlands om det finns billigare diodlanternor att få tag på. Den svenska prisbilden är lite i överkant... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 1 Januari , 2007 Så får det bli. Bogpropellern är nedprioriterad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 1 Januari , 2007 Verkar lite tråkigt att behöva offra ett så fint utrymme i inredningen. Själv har jag skissat på att sätta min toalett i sittbrunnen, utanför doghouset. Det är nog smart att inte förhasta sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 1 Januari , 2007 Idag finns det en kemtoa från -75 (dvs. en hink med sittring på) under en av sittplatserna bak i sittbrunnen Jag har levt med den lösningen denna sommar och trivs inte med att ha det så,därav nybygget..Det har inte alls varit trevligt att sitta där å trycka!! Jag vill gärna göra mina grejer lite mer diskret...tihi.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke24 0 Postad 2 Januari , 2007 Det verkar att vara en riktig myshörna som du måste offra (lite synd)Men jag tycker precis som du!! bajja vill man inte göra i sittbrunnen,Éx så har ju Flipper 700 denna lösning och det är ju inte tvär-roligt att använda toaletten med hela kompisgänget ombord speciellt inte om man behöver in på dass o lägga stora AA.Bara tänk igenom hur du vill ha det så blir det säkert kanonbra.Lägg gärna ut lite bilder under bygget så kanske det dyker upp ett o annat tips... Micke. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke24 0 Postad 5 Januari , 2007 Jaaaa!! ikväll blev jag färdig med VHF kursen,provet klart och godkänt. Nu är det bara att införskaffa en Vhf-radio och sätta igång. kilo,lima,alfa,romeo,tango sierra,lima,uniform,tango(klart slut). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke24 0 Postad 5 Januari , 2007 När jag ändå är igång!Här kommer lite bilder på veckans utförda verk. Målningen har gått bra. Styrbords sidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke24 0 Postad 5 Januari , 2007 Fortfarande s.bord sida. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke24 0 Postad 5 Januari , 2007 En bild på barbords sidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke24 0 Postad 5 Januari , 2007 Och så en bild mot aktern. Visst är det lite skillnad emot de tidigare bilderna ifrån sittbrunnen. Nu är det bara !! Kölen och motorrummet kvar .. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 5 Januari , 2007 Hej Micke!! Snyggt jobbat!! Så du har legat i..Är du fortfarande nöjd med Biltema färgen?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke24 0 Postad 5 Januari , 2007 God kväll Guzzlon.Så här långt är jag jättenöjd med färgvalet,Lättstruken och täcker bra enda nackdelen med 2-komp färg är väl den skarpa lukten, Gasmask på. vi får väl se efter båtsäsongen om färgen håller vad den lovar.Hur går det med med dina projekt?Bor du inte allt för långt upp i landet har du väl sommarvärme du också.. Jag ska föröka att ge mig på lite kölmålning imorgon om vädret tillåter. Hälsninar micke. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 5 Januari , 2007 Ja det blir kul å höra till hösten om hur färgen klarat en sommars bravader.. Själv så funderar fortfarande på toa projektet,senaste ideen är att montera in toan under befintlig bänk i ruffen..Då behöver jag inte göra så mycke runtomkring jobb...slipper snickra å slipper att flytta battetrierna som idag sitter under en del av dom bänkar som ev. skulle rivas enl.ursprungsplanen.. Då det mest bara är jag å skeppshunden ute i båten så funkar det nog hyffsat,men det kan ju vara en nackdel om man hittar sig en fru eller ska ha med några kompisar ut.. Ha det bra.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke24 0 Postad 5 Januari , 2007 Det är väl ingen helt dum idee,Kan du stänga ner till ruffen så blir det ju faktiskt en privat upplevelse att gå på toa även om du har någon kompis ombord,Och som sagt du sparar mycket jobb på den lösningen.Jag har ett par kompisar som har det så i sina båtar och det verkar att funka bra,så varför inte testa du har ju möjliheten att bygga toaletten längre fram om det skulle behövas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser