Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
oliver28

Vilken båtupptagningvagn???

Rekommendera Poster

Har en båt som är 5,5 m lång och väger nästan 800 kg

Ska man välja en Fogelsta eller en TK-trailer om priset är jämförbara??

Någon som har erfarenhet av dessa?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej !

Jag har haft en del vagnar och anser att Fogelstas vagnar med de självjusterande stöttorna är toppenbra. Ännu bättre är Brenderups vagn med superrullar som är av kompakt gummi. Med det så slipper man Tk-trailern o Fogelstas luftgummihjul som efterhand tappar luft o spricker.Tror förresten att nya Fogelsta har dessa helgjutna gummirullar. 

Dessutom fördelar Brenderupvagnens alla superrullar trycker på bottbotten på ett bra sätt. Har själv en 2500 kg Brenderup som jag drar upp Min Marex 24 på. Fungerar perfekt.

Hälsningar

Göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

skall du ha det bästa att transprtera båten på   köp då från trailergruppen  (fogelsta.gisebo& brenderup)  spelar ingen roll vilken du väljer av dessa så det är samma vagnar.

du lär ej ångra dig

du får vad du betalar för

/Tomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej !

Kan bekräfta det någon nyss skrev-

Har en TK-trailer 900 kg.

Fick redan efter första säsongen problem med de luftfyllda gummihjulen på vagnen. De tappar mkt riktigt luften direkt ..å spricker..jajjamänn..

Värdelöst om jag får säga min mening

/Steff

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför satsa grova pengar på nya galvade fina släp när man kan hitta hemmabyggen på blocket? De flesta är är rostiga och fula som stryk men kan passa hur bra som helst. Kostar dessutom en bråkdel av vad ett fabriksbygge kostar. Är man händig och är försedd med svets och ett förråd av svett o svordomar så kan man  bygga en vagn själv// Göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Går själv i släp / upptagningsvagnstankar.

Har kommit fram till att Brenderup-släpen (och dess geliker inom koncernen) är de bästa. MEN varför kostar de exakt lika mycket vart man än vänder sig i Sverige? Luktar nästan kartell.

Nåväl, jag har börjat rikta blickarna mot vår sydliga granne (PL) och hittar bla. Brenderup-släpen för halva priset!!! Enda joxet är att de bara har riktiga trailers, inte båtupptagningsvagnar av någon okänd anledning (någon som vet varför?).

Priserna är väldigt attraktiva ändå, t.ex. kan man hitta en 8222/3B för ca. 17 raketer, som kostar 35 i Sverige!

Vete katten vad inregistreringen går lös på i Sverige, det verkar iaf som man slipper betala svensk moms vid införseln.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var som tusan !!!

Det kanske skulle lönat sig med en tripp söderut för att höpa sig en bromsad vagn istället ! Jag köpte en tio år gammal Brenderup 2500 kg båtupptagningsvagn för 19000 kr (ny kostar 24000)//Göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Brenderup-vagnarna är dessutom billigare i Danmark än i Sverige. Finns några handlare där nere i det tysta säljer till Sverige.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...