Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
math

Mariner 2hk elfel

Rekommendera Poster

Hej jag får inte gnista på 2hästarn.

Vad kan felet vara?

Den har stått länge.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

A hallå.

Någon måste vell ha någon teori?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bytt tändstift?

Hur vet Du att Du inte har gnista ?

Hur länge har den stått?

Vad är det för årsmodell??

//Calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag har bytt tändstift och motorn tänder inte. Sedan så har jag hållt tändstiftet mot någon metalldel samtidigt som jag dragit i snöret, då skall det komma gnista.

Den har stått i ca 5år. förgasarn och så är rengjord.

Årsmodellen har jag ingen aning om, gissa på 85.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är inte någon idiotgrej som kortsluten dödarknapp eller saknad säkerhetsbrytare?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det kan vara oxidation på brytarna putsa av dom med smärgelduk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inget dödmansgrepp då?? Stod å kollade på en snubbe i sommras som inte fick igång utombordaren på sin nyinköpte beg.uttern styrpulpet, det var en 2 takrare,Yamaha 60 tror jag...

Å han gnetade på å gnetade på, säkert i en 15-20 minuter till slut gick jag dit å frågade hur det låg till å undrade lite försynt om han verkligen kollat att allt var som det skull typ bränsle slangar,dödmansgrepp å så vidare, nä då sa han allt är ok...men hur tror ni det låg till egentligen??? Jo remmen med dödmansgrepps plast biten låg snyggt kvar i väskan som han förvarade båtnycklar å sånt i...Jaha sa han är det den som är den gejen...

Det otroliga i kråksången är att motorn startade direkt, inte ett dugg sur verkade den...

Har själv lyckats att ställa bensindunken på soppa slangen,å då startade inte min Yamaha 20 heller... men gnista det gav den ju i allafall..

Om det inte är brytarlös tändning på din motor kolla då brytarna å kondingen...Är det brytarlöst kan det ju vara nåniting i det systemet som strejkar..Det kan ju även vara så enkelt att tändhatten är dålig så att det inte blir ordentlig kontakt där...

Lycka till!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...