Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
Ankarman

Kapell till Marex 24

Rekommendera Poster

Hej!

Behöver fixa nytt kapell till min Marex 24. Någon som har tips om någon bra o billig kapellmakare eller någon som har något begagnat i bra skick att sälja? Finns det fabriksfärdiga kanske ?

Tacksam för tips

Göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Göran !!

Om du tittar i mitt album så ser du våran Marex 24 Anna med ett nytt kapell, detta kapell (Och ett ytterligare till en annan Marex 24 i klubben) syddes upp av en firma som heter Ejco Båtkapell i Östervåla norr om Uppsala

telefon 0292-507 00 & 070-3453726 och vi är väldigt nöjda med det jobb Anders gjorde, ett tips , fixa det nu på hösten vintern när han har gott om tid.

M.V.H

Kenny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Tack för tipset! Kapellet ser kanonfint ut. Mitt kapell är inte så gammalt men efter vad jag förstått av en sämre kvalitet. Spricker lätt och tappar formen ordentligt när det blir blött. Dessutom möglar det mer än mitt gamla kapell som jag har på ibland.

Är det någon som har erfarenhet av olika typer av väv ? Antar att dyrt = bra eller ?

Hälsningar

Göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter som du har ett kapell av dålig kvalitet, naturfiber tro?  Kolla här för lite tips:  http://www.kapellmakarna.se/

Och till dig som anmälde inlägget ovan:  Varför?  Får vi inte tipsa varandra?  Jag hade blivit väldigt glad åt ett sådant utförligt svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipsen !

Jag har förstått att jag har ett kapell som består av enkelväv som då väl borde vara motsatsen till dubblväv ! Tycker att väven verkar tunn så det är väl därför kapellet hänger som gardiner när det blir blött. Har en känsla att kapellen var bättre förr eller är det vädret och uvstrålningen som blivet värre ! Tycker att de möglar mer nuförtiden.

Ha en bra höst och en fin båtupptagning.

Göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja man kanske inte skall nämna en bra båt mek heller !!?? eller en dålig eller en bra gästhamn eller ??!! vad trött man blir

:-(

/Kenny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Solnedgång på Björkö/Birka en ljummen kväll i sommras, det är dessa minnen som gör att man klara vintern

:-))

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Självklart skiljer vi på goda tips och företag som använder forumet som en gratiskanal för att marknadsföra sin verksamhet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen!

Mitt kapell är som sagt inte av bästa kvalitet men är trots allt ganska nytt och helt ändå. Mycket mögel har det blivit under sommaren trots det soliga vädret. Har försökt att få bort det men det sitter som berget. Är det någon som har tips om mirakelmedel eller mirakelmetod för detta ? Tänker idag försöka med ett nytt medel (törs inte nämna vilket märke!), och sedan högtryckstvätt.

Mycket tacksam för alla tips!//Göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Terrafobica

Det var jag som anmälde inlägget och jag gjorde det INTE för att jag anser att inlägget var fel. Jag tycker själv att inlägget är mycket bra info. Jag anmälde inlägget för att påpeka den svåra avvägningen info/reklam.

Vad är skillnaden mellan information och reklam? Är det avsändaren?

Om MG ska plocka in fler mods krävs det verkligen att alla mods har samma grund för bedömningar oavsett om man jobbar på företaget MG eller inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...