Gå till innehåll
lördag 01 februari 2025
fewfew

Båten står på land

Rekommendera Poster

håller med, 6 månader ständigt mörker, 7,5 mån till sjösättning.

depritionen är ett facktum, man måste va född på fel platts.

vi får försöka se frammimot båtmässan 5,2 mån kvar.

kan inte komma på något annat för att peppa oss.

peter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

får inte stavningspogramet att fungera när jag är på maringuiden.

hoppas att du förstog ändå, annars går det bra att inte läsa.

du vet valfriheten...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

du har inget annat att tillägga i denna tråd????

annars tycker jag nog att det är bättre att du är tyst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Visst har jag något att tillägga. Min båt ligger fortfarande i sjön.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Visst vet jag om att det finns dyslektiker. Då är det väl bra att det finns dylika rättstavningsprogram som kan underlätta för oss andra att läsa vad som menas. Det skapar en viss irritation när det svenska språket misshandlas när det skrivs som det låter.
Båten ligger fortfarande i sjön.

/W 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Wille:

Du ondgör dig över att svenska språket misshandlas. Jag tycker inte att du är ett dugg bättre när du misshandlar ett båtforum med irrelevanta inlägg.   

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Wille,

Jag tycker du har missat något om du anser att språket misshandlas p g a att någon uttrycker sin åsikt på ett forum men inte har förmågan att presentera det i absolut korrekt skick. Om du tycker det är så besvärande kan du bara ignorera det. Eftersom det här inte är något fjortisforum kan man utgå ifrån att vi vuxna människor gör vad vi kan...

Saxat från http://www.dyslexi.info/:

Man kan vara mycket begåvad men ändå stava och läsa dåligt. Forskarna är inte helt överens om vad dyslexi beror på men det visar sig att fler killar än tjejer har dyslexi och att dyslexi ofta är ärftligt. Forskarna har under senaste året lyckats hitta en gen som påverkar dyslexi men de tror det finns ytterligare 5 -10 st gener som påverkar dyslexi (se mer under forskning). Dyslexi och dyskalkyli förekommer ofta tillsammans med någon form av DAMP/MDB och AD/HD men har absolut inget att göra med intelligens. Antalet personer som har dyslexi är lite svårt att beräkna eftersom det är svårt att veta var man ska dra gränsen men ca 6% av befolkningen har tydlig dyslexi och ytterligare ca 4% visar vissa små tecken på dyslexi.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Jag har väl inte påstått att en dyslektiker skulle vara en dummare människa för att han/hon har ett visst handikapp?

Ok, så du tykker at det inte spellar råll om mann skrivär så här då?

Omm mann använnder språket på ett ovårdatt sett så kann mann få en fel uppfatning om vad såm ejentligen menas i samanhangett.

Jag anser fortfarande att man ska försöka vara korrekt i sitt användande av det svenska språket, därför la jag in en länk där man kan kolla sin rättstavning. Svårare än så var det inte.

Och båten ligger fortfarande i sjön.

/Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tar upp ämnet igen, (även om jag också stavar fel)

Min försäkring hos Atlantica är sk Bas dvs i sjön 6 månader därför är den uppe oktober- mars, men helt klart skall jag nästa år ha en annan försäkring tex IF som är nästan samma premie men obegränsat i sjön, jag vill inte vara låst till almanackan, årstiderna har ju ändå flippat ut helt, jag skulle vilja köra båt minst hela oktober, brukar bara en fin månad och i år var ju april rena vintern, blir kanske annorlunda 2007 .

Så därför får vädret istället för Atlantica i fortsättningen bestämma min båtanvändning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stackare. Min båt tas inte upp förrän i sämsta fall december, ev. inte förrän i april för lite underhåll.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...