KillerBoo 58 Postad 29 September , 2006 Har precis införskaffat en liten HT (Runnö 19)för fisketurer mm. Normalt ser man ju Runnö mest m utombordare, men i mitt fall sitter det en VP AQ115/100 i båten. En fråga: Det finns inte, och verkar aldrig ha funnits, några andra motorfästen än de bult som fäster motor till drev via akterspegel/sköld. Alltså, motorfästena på MOTORN finns, men inget att skruva dem till båten. Om ni förstår hur jag menar? Lite undrande blir jag då, visst har det ju tydligen funkat i många herrans år (båten bör vara sen början av 70-talet) men det känns ändå lite olustigt att ha motorn i princip hängande i akterspegeln... Reflektioner o tips uppskattas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellcraft19 1 Postad 29 September , 2006 Helt normalt pa vissa aldre/mindre VP motorer. Ser dock lite underligt ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 30 September , 2006 OK, stort tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser