laban1 2 Postad 29 September , 2006 Hej! Hur gör man med riggen under vintern? Ska man smörja in den med något? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Consensus 5 Postad 29 September , 2006 Tvätt paraffinolja avtorkning - gäller alu-mast. Trämast är en annan grej. Det finns färdiga produkter att köpa, t.ex. Hempel MastGuard. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laban1 2 Postad 29 September , 2006 Tack för svaret! Visst det var Al-rigg jag menade. Var kan man köpa parafinolja? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stilig_knubbis 0 Postad 29 September , 2006 paraffin olja finns till ett bra pris på biltema // alex! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Consensus 5 Postad 30 September , 2006 Jag köpte en burk Hempel MastGuard för tio år sedan. Det är fortfarande hälften kvar. Samma gäller förresten alla alu-delar ombord, tex rutramar. De mår bra av samma behandling som masten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laban1 2 Postad 1 Oktober , 2006 Hej! Riggade av idag och använde parafinolja enligt tipset, ser fint ut! Hur gör man på vårkanten sedan? Låter man detta sitta kvar eller tvättar man av det? I så fall varför? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Consensus 5 Postad 1 Oktober , 2006 Jag schamponerar masten på våren och lägger sedan på MastGuard igen. TOrkar torrt så att det inte blir kvar. Det drar åt sig smuts. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Soony 0 Postad 7 Oktober , 2006 Ett annat sätt är att vaxa mast och spridare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 7 Oktober , 2006 Torka av, annars så blir dina segel kladdiga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser