evert59 0 Postad 27 September , 2006 Jag har en Askeladden 505 med en Mercury 90 hk 4-taktare som har gått på västkusten. Nu tänkte jag ta hem den och göra service själv. Är den nån som kan tipsa míg om vad jag ska göra nu direkt i höst och vad jag ska göra med motorn till våren? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 27 September , 2006 Hej, Om du har användarhandboken till din motor tror jag det står där hur du konserverar motorn. Saknar du den så kan du ladda hem den i PDF på http://www.marinepower.com Download Center, Operation and Maintenance Manual. Läs om Underhåll och Förvaring i handboken. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 28 September , 2006 1. Fixa ett glas gott vin eller en kall öl! 2. Andvänd forumets sökfunktion och sök tex på service, konservering, vinterförvaring! Du kommer att få timmars läsning tillbaka ... därav punkt nr 1 :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 29 September , 2006 Ett glas under flera timmar!!!! Har aldrig funkat för mig. Håll i hatten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jokijoker 0 Postad 24 April , 2007 Gammal tråd men bra info! , Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser