norlund 0 Postad 27 September , 2006 Jag har en 19 fots smuggler med aq130/ 270 inombordare. Frågan är om jag kanske kunde använda n 14X19 propeller. jag vet att det är dåligt med info men jag har inget mer. nån som kanske kan relatera till sin egen båt i samma storlek och motorkraft? Tack på förhand/ Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellcraft19 1 Postad 27 September , 2006 Jag skulle tro att du kan anvanda en 14x19, aven om din motor ar lite svagare. Din bat ar nog a andra sidan lite lattare. Jag har en 19 fots Wellcraft med en AQ171C, dvs en B230 med DOHC och ett SP-A drev. Minns jag ratt sa ar utvaxlingen 2.15:1. Kor just nu med en 14x19 men skulle kunna ga upp till en 14x21 da jag ganska latt kan varva ut. Detta efter lite motorrenovering under sommaren. Trodde forut att 14x19 var optimalt, och det ar nog en bra kompromiss vid lite lastad bat, men normalt ar vi bara tva och tva hundar. Har lite andra (storre props med mindre stigning) som ligger i kallaren. Kom aldrig runt att prova dem forra sommaren och det har inte blivit i ar heller. Men, det finns fortfarande tid. Vi har over 25C och soligt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser