Smaragd72 0 Postad 27 September , 2006 Någon som vet vad det är för väjningsregler som gäller om man seglar och ligger på kollisionskurs med ett pärlband av kajaker ? /M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tillstrom 0 Postad 27 September , 2006 Segelbåten väjer eftersom roddbåt/kajak räknas som ett fartyg med begränsad manöverförmåga (eller något sådant...) /T Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 27 September , 2006 Jag hittad Denna tråd riktad till paddlare beträffande bl.a väjningsregler. Det kan ju va ett problem med kajajker då de syns väldigt dåligt under vissa omständigheter. http://www.paddlingsnyaadress.com/paddlingsteknik/vajningsregler.htm tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ErikP 0 Postad 27 September , 2006 Jag tror roddbåt räknas som maskindrivet: åtminstone gjorde den det när jag för ca 40 år sedan lärde mej väjningsreglerna Erik P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser