Mori 0 Postad 24 September , 2006 Hej! Är det någon som har några tips på hur man får en oxiderad (uv-skadad) lack/gelcoat yta att se fräsch ut igen? Jag har polerat, rubbat, vaxat... inget hjälper. Jag provade därefter att ta på lite olja (möbelolja) och fick därefter en skinande yta. Dessvärre så håller den inte så länge men jag ska prova att vaxa över den. Men finns det något proffsigt sätt att få samma resultat? Mvh Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Samada 0 Postad 25 September , 2006 Hej Martin Det finns gelcoat cleaner hos både Hjertmans och SeaSea. Dessa innehåller oxalsyra. Använde det på min segelbåt i våras med bra resultat. Lycka till /Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
siteadmin 52 Postad 25 September , 2006 Hej, Det har skrivits en del om detta i följande tråd: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=90489 OBS!!! Var försiktig med våtslipningen. Mvh maringuiden.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mori 0 Postad 25 September , 2006 Är det lätt att gå igenom gelcoaten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 26 September , 2006 För att slippa gå igenom gelcoaten så gäller det att börja med så milda medel som möjligt. Hjälper inte dessa så går man på grövre artilleri. Med andra ord måste man vara lätt på handen och känna sig för. Ett tips, börja där det inte syns./mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser