Gå till innehåll
fredag 27 december 2024
Wormit

Ngn som sett en sån här logg/knop givare?

Rekommendera Poster

Hej

Har idag varit nere och pulat med båten som är i båttält sedan förra helgen, knopmätaren eller loggmätaren som jag hade hoppats bara hade bäckat igen hade tyvärr gått sönder, den har liksom gått av precis där slangen från mätaren ansluts, är det någon som vet om en sådan här givare finns att inhandla?

Vore skönt att slippa kladda och dra nya slangar om det finns givare att få tag på som passar.

Bifogar en bild på elendät smiley-foot-in-mouth.gif\

//Mats

post-20970-1394234797,6316_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej ser ut som en vanlig tryck loggs givare. och såna finns att köpa hos båt handlare..

mvh Ohlsson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är, som sagt, så de brukar se ut.

Jag har sett att nya levereras med tryckslang och allt, kostar i runda slängar 200 spänn.

/Marcus.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp, så ser min ut också...
Däremot undrar jag lite över ett påstående som den jag köpte båten av sade. Han hade satt upp slangen så att givaren inte funkar. Detta p.g.a. att det läckte vatten inne under logg-armaturen vid styrpulpeten. Har inte tittat något på det än (vill ju använda sin nya båt så länge det går, pul får man ta till vintern), men borde väl då bara vara att täta till detta, eller?
//Sören

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Mats.

Denna finns att köpa på Hjertmans samt andra båttillbehörsfirmor.

MVh Kurran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Till knoparn,

Lacker det bakom instrumentet sa ar det oftast bara att satta (lite forsiktgt) en slangklamma vid fastet in i mataren. Vissa instrument har en bronsnippel, du kan du dra hart, andra har en litet (omtaligare) plastnippel.

Wormit,

Pitot roret ar standard for alla tryckloggar. Kommer med stor sannolikhet fran Teleflex Marine. Finns att kopa for ca $10 har i USA.

Nar du satter pa ett nytt, sa se till att anvanda rostfri skruv och tata ORDENTLIGT sa du inte far in fukt i akterspeglen pa din nya bat i och med dessa skruvhal befinenr sig under vatten hela tiden. Akterspegeln har mest troligt en plywoodkarna,sa vi behover inte beratta hur illa det KAN ga om man har otur.   :-(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, tack! ska titta lite på detta när jag åker till stugan nästa gång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...