Gå till innehåll
lördag 04 januari 2025
kads

Kylklampar

Rekommendera Poster

Har en fundering gällande kyla mjölken under sommaren...smiley-sealed.gif\

När man är ute och campar (tältar) så kan man byta mot betalning kylklampar i butikerna. Gäller detta även båthamnar och gästhamnar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag befarade att sådan kylklamputbytesservice försvunnit - jag har inte sett det på länge.

Däremot hittar jag och använder H-mjölk ibland, men eftersom den väl endast finns i 1-litersförpackningar får man snabba sig dricka.

Har försökt få tag i torrmjölk men inte lyckats.

Jag fann nyss en mjölktråd på http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=34182&pagenumber=1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej det fungerar dåligt. Både dålig tillgång och att de kyler för dåligt. Man behöver ju kyla dygnet runt. Bättre då att varannan dag leta upp en fiskaffär och köpa en plastkasse is. Brukar inte vara så svårt att hitta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Beror väl på hur service-minded de är, fungerar bra på Sandhamn (macken) och i Nynäshamn (konsum) iaf ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hittar du inte torrmjölk?  Sempers pulvermjölk finns i varenda butik.  Sedan det här med kylklampar.  När jag ger mig ut på en veckotur eller längre så ställer jag tre stora petflaskor med fryst vatten i kylskåpsdörren.  Allt annat som går att fysa fryses. Mjölk, kött, fisk mm.

I somras låg jag ute i 10 dagar och kylan höll sig fint i skåpet.  Kompressorn startade knappt alls trots att det var rekordvärme hela tiden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har inte haft några problem i Stockholms skärgård, alla båtmackar och servicebutiker på öar jag varit inne på har haft den servicen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gillar man inte torrmjölk så kan man testa sojamjölk. Den håller sig i rumstemperatur ca 1 år :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

att fylla pet flaskor med vatten och frysa fungerar bra, håller sig ca 3 dygn i kylväska. har inte haft några större problem att få fryshjälp om det bara finns en frys eller glassbox i närheten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...