Gå till innehåll
torsdag 28 november 2024
Terrafobica

Uppställningsplats

Rekommendera Poster

Jag söker med ljus och lykta efter en plats att slälla båten på i vinter.  Klubbens varv har sina upptagningsdagar, men jag vill ligga i längre än till den 30/9.  Och jag vill även i sjön så fort jag kan hacka ett lagomt stort hål i isen fram på vårkanten.  Finns det någon som kan avvara en bit på sin tomt i stockholmstrakten nu i vinter?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan ju inte vara så svårt att få din klubbs varv att plocka i och ur din båt tidigare resp senare om du betalar en hacka?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jösses, du skulle bara veta vilket liv det blev i våras.  Sjösättningarna sköts upp på grund av den kalla våren, så jag hyrde en egen lastare som kom ner till klubben och lyfte i mig.  Det får jag betala för nu när jag är inplanerad på första upptagningen fast jag valde den sista.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

.....och om du inte vill byta klubb kan du ju i alla fall byta vinterförvaringsplats till ett annat varv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om jag har fattat rätt så är det några som går med i båtklubb i Västerås och kör upp båten dit. Tydligen billigare och enklare hantering.

//Calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Terrafobica

Flytta till tex Kungshamn på västkusten. Där har vi inga sådana problem, och knappt nån is heller. 

tommy 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men väldigt salt vatten som fräter bort drevetsmiley-wink.gif\

Nädu, som infyttad norrlänning till storstaden så trivs jag alldeles utmärkt.  Stockholms skärgård upphör aldrig att förvåna i sin storslagenhet.  Men som sagt, jag vill själv kunna styra när båten ska upp på land och tillbaks i spat igen.  Så är det någon som känner till någon som har en liten tomtplätt till övers så hör av er.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tips, i år behövde jag ta upp båten extra tidigt så jag har flyttat den till Margretelundsvarvet. Lite dyrare (en tusenlapp...) än att ligga på klubbens varv, men å andra sidan är det bara några hundra meter hemifrån till skillnad mot de 4,5 milen enkel väg jag hade tidigare till Gålö. Kanske är det kört nu (rätt sent på året...), men prova att ringa om plats. Det kan ju funka. Varvet ägs av SBU och har nästan inga sommarplatser, så behåll sommarplatsen i klubben du ligger i. Kolla också med Slagsta Marina.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad folk har problem...

Jag tar upp å lägger i när jag vill på vår resp. höst...

Å båten tar jag hem över vinter. smiley-wink.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, det är klart, en Flipper 510 går väl an att handskas med.  Men en båt på drygt tre ton kopplar jag inte bakom min lilla Seat1.gif\  Och jag vet inte vad lapplisorna skulle säga om en åttametersbåt stod uppställd på Hornsgatan hela vintern. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ligger neråt Nynäshamn, WIK-INN marina. Privat och man får ta i och ur närsomhelst och hur många gånger som helst.

Fast dom brukar ha rätt fullt.

I år blev det tidig upptagning, igår morse. :-(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det löste sig!  Efter bönade blev jag nu placerad i den sista upptagningen den 21 oktober istället och lyckan är total.  Många ljuvliga höstkvällar ombord återstår.  I går kväll låg vi 6 båtar från klubben på Skräddarholmen i Mälaren.  Gott att dricka, gott att grilla och en stuvning på nyplockade kantareller, inte mycket som slår det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...