Gå till innehåll
tisdag 18 februari 2025
micke24

Tankmätarproblem

Rekommendera Poster

Jag håller så sakteliga på att gå igenom mitt nya objekt!

Tankmätaren visar på full tank hela tiden!jag har provat att skifta kablarna men det blir ingen förändring.Jag förmodar att det är kortslutning i givaren,jag har inte haft möjlighet att provmäta givaren.

Jag tar tacksamt emot ideer kring detta om någon har svar på vad som är fel.Mvh micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mät givaren och givarens kablage innan du frågar. Det är ju ingen vitts att folk spekulerar i vad som kan vara fel när du ändå vet det själv (mest troligt iaf)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag misstänker att du har dålig jordning!

Jorda mellan givare och motorblock, samt kolla jordningen vid instrumentet.

Kolla att nålen på instrumentet inte har hängt sig! Om den har gjort det så kan du prova att knacka med en mejsel på huset och förhoppningsvis få den att gå tillbaka!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skatta dig lycklig som har full tank hela tiden 2.gif\. Jag tycker min far i botten, bara jag tänker starta eländet.

Kunde inte hålla mig med dagens drivmedelspriser..

Fråga: Står givaren på fullt, även när du har bägge tåtarna i luften vid tanken? (bortkopplade).

Om den visar fullt, så koppla loss på baksidan av mätaren och visar den fortfarande fullt så är det vajsing på instrumentet.

Det finns en sorts instrument som ska kallibreras när tanken är full och fungerar efter det.

Även lampan som sitter bakom instrumentet kan spöka om den inte är rätt kalibrerad 9.gif\ eller hur det nu var.

Något åt det hållet. Testa ovanstående.

Mvh / Orven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...