Gå till innehåll
måndag 30 december 2024
Nyborjare

Sälja ? redan !?

Rekommendera Poster

Har bara haft min båt i knappt 1,5 månad och om en vecka skall den upp, hade tänkt se fram emot våren när man ordentligt fick börja använda den och sen kanske om några år satsa på en större båt.

Men hur f-n gör man nu då, jag har fått en spekulant på bryggan trots att jag inte velat sälja och budet är bra mer än vad jag gav, nu står man där o vet varken in eller ut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är nog bara du som kan avgöra...

Fast det öppnar ju möjligheter till att uppgradera redan under hösten/vintern, om extrapengarna finns. Slipper upptagning med bekymmer osv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sälj !

Skulle inte tveka en sekund om jag gick i bytartankar. Höstpriser kan vara mycket effektiva.

//Calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du är båtkarriärist skall du defenitivt sälja och leta efter större - men om du gillar den båten du har och den funkar bra skall du hålla kvar vid den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blir så här, jag har antagligen köpt den själv till ett bra höstpris och inte ens hunnit bli trött på den, passar oss bra för vad vi skall ha den till, kortare utflykter,lek, fika o bad utan att vi behöver tänka på bränslekostnaden för mycket, vi vill köra båt inte ligga stilla och ha en flytande veranda.

Om jag får bra betalt nu ( 40.000 kr än betalat !) lär jag väl kunna få rätt bra pris senare också.

Och jag kan egentligen inte betala mer än strax under 300.000 för en ny båt och då kräver jag någorlunda kvalite, någorlunda nytt, någorlunda ekonomi, och då är jag ju tillbaka på den båten jag har, det jag saknar är kanske lite mer utrymme, men att få allt 100 % är ju inte förenligt med livet.

Eller är det någon som direkt så där kan föreslå en båt som passar in på ovanstående?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjenare!!!

Om du söker ny båt med lite större utrymme och som inte drar för mycke soppa samt kostar skjortan så finns ju Bayliner 2252 ciera Eller en sådan som jag har en Bayliner 2355 som även har en midcabin.. dessa borde gå att få för långt under 300 000:-...

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

2355 gillar jag till utseendet, dock adrig bordat en sådan, berätta gärna mer om denna båt, har du nån test eller länk till intressanta 2355 sidor ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!!! bayliner 2355 har så vitt jag vet inte blivigt testad av något svenskt båtmagasin ännu.. Det finns några intressanta allternativ på Google.. Finns just nu 6 båtar tillsalu på blocket... Du bör sattsa på en nyare än 97 Då planlösningen i sittbrunnen ändrades med lite bättre lösningar...

En 2355a från 96 och uppåt ligger runt 240 - 300 000:- Med d mesta i utrustning...

Fördelar!

Prisvärd!

Mycket standard utrustning!

Rymlig på alla sätt!

Låg försäkringspremie!

Bra skrov som tål mycket och klyver sjön efektivt!

Nackdelar

Bensin V8 (5,7)= 1,5-2L Dist... V6 = 1,2-1,5L Dist (Marshfart)! 

Högbyggd och vindkänslig i låga farter med slingrig gång som följd!

Bristande kvalitet på några små detaljer! 

Mattor i på ruffgolv samt i tak och på skott (väggar)!

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har ju haft min D55:a lika kort tid som du. Jag skulle aldrig kunna sälja den redan. Är kanon nöjd med min och har definitivt inte hunnit tröttna.

Jag hittade ju ett pedantskött exemplar och eftersom jag själv är likadan så har jag svårt att sälja den för att säga...det finns fler. Visst gör det. Men de kanske har repor och andra märken vilket jag inte tål!! :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Samma , jag har inte tröttnat, blev ju därför helt ställd när jag ställdes inför faktum att jag kunde få så bra betalt, jag har förstått att det tydligen är en populär båt, hur populär fatta jag inte när jag själv valde, var mest en slump och jag gillade liksom du att den var helt i nyskick, hade tittat på en del äldre båtar tidigare och var trött på alla lik som folk ändå begärde mer än 100.000 kr för.

En sak är säker båtar med ägare som inte är pedantiska dom slits och blir ofräscha väldigt fort,det är tydligt att många inte är båtmänniskor, vi som riktig gillar båtar är nog överlag pedantiska, en båt skall vårdas, det är ju halva nöjet.

Valde tidigare också bort en del med pentry, som jag tycker står för stor del av snusket på ej pedantunderhållna båtar.

Senast idag var jag i hamnen och tog hem teakdörren och teakhyllan över, slipade med fint sandpapper och olja in = perfekt resultat

Det är inte alltid att köpa ny och större båt man gillar, däremot gillar man tanken, det är en stor skillnad, brukar tänka så ibland när habegäret sätter in, det kan röra sig om allt från bilar,hemmabio,båtar etc

för visst är det så, tanken ,tittandet, funderandet,läsandet, surfandet är minst lika stimulerande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Även jag har tänkt fixa/olja in förpiksluckan och borden nu i vinter. Vad använde du för olja?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...