Gymmarn 0 Postad 17 September , 2006 Hej Hej! Jag funderar på att köpa en targabåge till min 2455:a årsmod 89. Vars kan man få tag i dessa och e re svårt att montera dit dem? Skulle behöva köpa en helt ny förarstol oxå då själva mekaniken är trasigt, den sitter löst och går varken att få upp eller dra fram å tebax..Nån som kan komma med tips om hur jag ska gå till väga...? Tack på förhand /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
errol 0 Postad 17 September , 2006 Kolla här. http://www.blocket.se/vi/8343517.htm?ca=1_11_s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gymmarn 0 Postad 17 September , 2006 , Har skickat ett mail men tänkte om det finns fler alternativ.. mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
errol 0 Postad 17 September , 2006 Det finns det säkert men inga jag vet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gymmarn 0 Postad 20 September , 2006 Måste jag köpa nytt kapell om jag skaffar en targabåge eller hamnar bågen ovanför kapellet? Har inte tänkt så långt... Har ståhöjdskapell nu... Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 21 September , 2006 Hej! Om ditt kapell slutar bakom soffan behöver du inte byta kapell, bågen hamnar bakom. Om du däremot har helkapell så behöver du troligen modifiera kapellet så att det passar med targan om du vill ha en bra lösning. Bild: http://www.baylinerownersclub.org/gallery/album262/DSCF0967 Bild: http://www.baylinerownersclub.org/gallery/album247/DSCF0334?full=1 Lycka till! /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gymmarn 0 Postad 21 September , 2006 Tack Persk! Jo mitt kapell slutar vid soffan så då borde det vara lugnt... Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sir_Piraten 0 Postad 19 Oktober , 2006 Hej. Jag är ochså ute efter en targabåge till min bayliner 2455:a årmod -88. Men länken som errol har är till nyare modeller. Heller ? http://www.blocket.se/vi/8343517.htm?ca=1_11_s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 19 Oktober , 2006 Hej! Nej, denna båge passar till din årsmodell också, då jag monterade den på min tidigare 2455-89 som är exakt samma båt förutom färgsättningen. Kolla min länk. Mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 20 Oktober , 2006 Om du/ni kan tänka er att importera så finns det en del på... http://www.greatlakesskipper.com/products.cfm?CatID=31&SubCatID=248 Jag har köpt en soffa därifrån. Gick jätte bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sir_Piraten 0 Postad 25 Oktober , 2006 för svaren. Visst kan jag tänka mig att importera, men frågan är vad slut priset blir. Persk kan jag MAILA dig ?? Ser att du redan har löst en del saker som jag vill göra på min båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 25 Oktober , 2006 Tja! Inga problem. /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zierra88 0 Postad 25 Oktober , 2006 Hej Micke.Här har du en annan variant som går ner på sidorna som orginalen,sitter med tre bultar.kostade mej 750 kr,Jag har haft min 2455a i sex år ,och är helnöjd/ hälsn Jonny. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sir_Piraten 0 Postad 26 Oktober , 2006 Zierra88. Bra med flera alt. Men bara 750 kr ? Har du en större bild på den ? Var finns den att köpa ? Är det någon som vet hur orginalen ser ut ? bild ?? Går det att sätta ditt lamper på insidan på dom här ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zierra88 0 Postad 26 Oktober , 2006 Hej igen.Så här ligger det till.det är en kille som bygger träbåtar som är enormt duktig som gjorde min i honduras-mahongny,i tre delar ,bara att skruva ihop ,plasta och lacka.går inte att se att den är i trä ,behöver inte kosta tusenlappar och ändå bli snyggt dessutom är den inte spikrak utan svängd inåt och likaså överdelen böjd, han hade gjort till en tidigare./hälsn Jonny. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 26 Oktober , 2006 Hej! Det finns ingen original targabåge till 2455:an, från 2655 och framåt på Ciera-serien hade targa original med vissa undantag. Den som jag visade i tidigare inlägg går naturligtvis att montera div. utrustning på inv. som utv. 750 kr för denna targan lät nästan för bra... /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zierra88 0 Postad 26 Oktober , 2006 Hej.Persk.jo det kan jag hålla med om,men det är ju tre år sen,och med tanke på att han gjorde den inte på en fikarast ,jag trodde han skojade,men jag ville bara visa att det finns ju möjlighet att fixa till en båge om man vill.Häls.Jonny. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gymmarn 0 Postad 12 November , 2006 Ahh..trevligt med alternativ.. Vars håller denna person hus som gör targabågen i trä? Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zierra88 0 Postad 13 November , 2006 Hej. Micke, Han gör delarna sen skruvar du ihop den själv, Skicka mej din adress sen kan du kontaka honom,han är aldrig omöjlig.Mvh Jonny. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser