Musik 0 Postad 17 September , 2006 Gillar båda båtarna. Kan inte bestämma mig. Hjälp mig!!! MVH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MrMyth 0 Postad 17 September , 2006 Växte upp i en Albin 25 de luxe som var den första båt mina föräldrar skaffade. Den var inte riggad utan enbart motordriven. Trevlig båt! Lite spartansk inredning men suveränt billig i drift. Rullade en del men står man ut med det så är det ingen fara på taket. Morsan svor över pentryt i förruffen minns jag. Det var varmt att stå där och laga mat tydligen *s* Hoppas du fått lite vägledning. //MrMyth Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gerjoh 1 Postad 18 September , 2006 Hej! Jag valde mellan en Albin och en Winga och det blev en Winga. Upplever att den rullar mindre i sjön och att det är betydligt mer trä i wingan. Pentryt är som tidigare sagts nere i ruffen på albin 25 och o doghouse i winga. Motorn var en 3 cylindrig penta i Wingan och en 2 cylindrig albin i 25:an. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 18 September , 2006 Håller med föregående talare, med det tillägget att motorer kan variera då folk ibland byter och fördelaktigast vore nog en Winga med lite nyare motor, än den som satt i vid ny byggnationen. Wingan är en snipa och Albin 25an är mer typ kabinbåt. Lycka till med vad du företar dig / Orven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ludden 1 Postad 18 September , 2006 Albin 25 med rigg finns det? Har aldrig sett någon, vad jag kan komma ihåg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Musik 0 Postad 19 September , 2006 Här ser du en riggad Albin 25:a. http://www.blocket.se/vi/9139038.htm?ca=23_9_s MVH Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser