Stockiz 1 Postad 16 September , 2006 Min tilt har börjat läkt hydralolja,det kommer olja ur oringen/tätning(?)där hydralkolven går in,nån som råkat ut för det o är de krångligt att åtgärda? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 17 September , 2006 Hej! Hoppas du nu inte tycker att jag är taskig när jag nu svarar som jag gör. För det är absolut inte meningen, utan endast ett tecken på omtanke om din plånbok. Eftersom du frågar så är svaret ja, de e krångligt. Har man inte lärt sig byta packboxar i en tilt så blir det oftast väldigt dyrt innan man tagit till sig kunskapen. Lämna därför in motorn hos någon välrenomerad firma i stället så fixar de problemet med en gång. På så sätt blir du bara rånad en gång. /mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stockiz 1 Postad 17 September , 2006 Nej inte alls. Jag förvänta mej nästan att de skulle va så,som allt annat på dessa kära motorer;-) Svärgubben ska iaf få en chans att prova,han är trots allt biligast;-) //Stockiz Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cher 0 Postad 17 September , 2006 Hej, vad är det för motor? Jag har mekat Mercury 60 -1989. Inget större problembara man får tag på delar och den inte rostat fast allt för mycket. Powertilten sitter med ett par bultar från varje sida och kolven låses med ett litet stift i överänden. Jag har plockat av min för att reparera och använder båten under tiden. Lite tungt att lyfta och man får backa försiktigt. Kolven är hyfsat komplicerad inuti så man måste veta hur man ska få isär den, annars är nog risken dtor att man har sönder något. Är det en Mercury kan jag förklara hur du ska göra. Har du plockat av powertilten och har alla delarna på plats så tar det någon timme att fixa. En komplikation av läckande packbox är att du kanske måste byte mer än packboxen.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stockiz 1 Postad 18 September , 2006 De är en Yamaha 50hk tidigt 90tal Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stockiz 1 Postad 21 September , 2006 Nu har jag iaf rivit den själv,med lite hjälp. De va inte så svårt bara man fick upp locket,för de va inte att leka med. Nu är de bara att fixa nya packningar o montera ihop. Prata med en firma,dom skulle ha runt 1000lappen för jobbet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser