sm7stu 0 Postad 14 September , 2006 Hej! Har hydralisk styrning , trode det wajer!! men hur som helst så undrar jag va för olja som ska va i den? En del säger det går med automatlåde olja samma som hydral olja eller? Hur byter man olja, ska det luftas ,osv Vad ska det vara för olja i trimplanspumpen ?? Ska det vara samma där , hydralolja? Hur är det med reservdelar om man behöver täta om slavcylindern eller huvudcylindern till hydral styrningen. Hittade bara ett namn på den, sea star 1.7 MVH Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 14 September , 2006 Vad är hydraulolja, jo den som är i ett hydraulsystem.... Är befintlig olja röd är det automatolja, annars troligen ngn form av mineralolja, tex är tunn motorolja vanlig i stora grävmaskiner, eller rapsbaserat i sopbilar och skogsmaskiner osv. Med gott luktsinne kan en erfaren lätt avgöra oljesort. På macken kan man hitta hydraulolja till domkrafter i liters-förpackning. Inte meningen att röra till det för dig..... /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellcraft19 1 Postad 14 September , 2006 De flesta hydraulstyrningar idag for frititsdbatar komemr fran Teleflex (www.teleflexmarine.com). Kika dar sa hittar du all info. Vad galler trimpumpen sa beror det pa. Har du en (aldre) VP installation sa kan du kora med samma olja som i drev och motor (ofta 10W/30 eller 15W/30). Och nu ser jag att det var trimPLANspumpen och inte trimpumpen. Leta upp tillverkaren och sok pa natet, eller anvand nasan som rek. i foregende posting. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 26 November , 2006 sitter här och funderar på att bygga hydraulstyrningen själv för att på så sätt komma ner lite grann i pris.. styrningen jag har nu är en kombination av kedjestyrning,kardanknutar och kugghjul Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser