Gäst Postad 14 September , 2006 Efter att man varit inne på stålbåt så är det dags att tömma datorn på onödiga tempfiler, märks väl hur den sackar ner och efter borttagandet av filer och cookis så är allt ok, men ska ett forum behöva byggas upp så? Prova att kör MG och stålbåt samtidigt sirapströgt och jag sitter på en 100lina Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst krillea Postad 14 September , 2006 Tjena! Jag har haft både guiden och stålbåt upp i flera dagar det funkar jättebra för mig kan kanske tycka att guidens sida alltid varit lite seg att ladda. mejla admin på stålbåt han kan det mesta han hjälpte mig när min dator ballade ur och det fixade han på ett naffs. bättre drag i stålbåts chatt iaf. Krille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 14 September , 2006 Jag upplever precis samma sak, både när det gäller MG tillsammans med tex. stålbåt, fendern eller boatlife. Men om jag släcker MG så funkar alla andra samtidigt utan problem, och jag har bara en 8/1 lina... Kan det vara denna sida som spökar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 14 September , 2006 Nu när du säger det så märks det tydligt att det segar när man samkör sidorna, har dock inte funderat på sambandet tidigare! Däremot behöver jag inte rensa bland filerna efter att ha varit inne på något av forumen, kan du ha någon felaktig inställning i din dator? Och som korken sa så funkar andra forum bra ihop, har MG någon konkurrentspärr inlagd? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
siteadmin 52 Postad 15 September , 2006 Hej, Jomenvisst ;-) Kan det vara så att stålbåt m.fl. kör på en slö server? Vi skall undersöka på vårat håll. //maringuiden.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ekelunden 0 Postad 16 September , 2006 Hej! Eftersom vår hemsida ligger på samma serverpark som Stålbåt vågar jag nog svara på den frågan: Alla servers är av högsta Hewlett-Packard kvalitet, med redundant strömförsörjning, speglade scsi diskar, som det görs backup på på externa band dagligen. Systemen är placerade i ett dedikerat serverrum hos Interxion i Danmark. Serverrummet har redundant strömförsörjning, batteri backup, dieselgeneratorer och Vesda (Very early Smoke Detection Alarm) rökalarmssystem. Vår backbone är fiberoptisk med redundant infrastruktur. Den samlade bandbredden är för närvarande 2 x 1 Gigabit multi-homed-anslutning och kopplad till 3 internationella carriers, Global Crossing, Deutsche Telecom och Level3, samt Danska Internet eXchange. Servrarna, serverrummet och bandbredden är övervakade 365 dygn om året. Känns lite som Siteadmin kastar sten i glashus... Mvh /Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 16 September , 2006 Högst ovetenskaplig test. Tömde Temprary Internet Files Gick in på Maringuiden, läste en tråd. Resultat blev ca 150 filer. Gjörde samma sak på Stålbåt, resultatet blev liknande. Testade även att gå in på Aftonbladet och läsa en artikel i sportblader. Resultat, ca 300 filer. Ett problem kan kanske vara att varje öppnad IE tar 20-30 MB minne, har man bara 512 MB så kan det säkert påverka prestandat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Maringarderoben Postad 16 September , 2006 Maringarderoben skapar en cookie-fil som sparas på din dator, denna textfil är mindre än 1kb. Tillfälliga Internet-filer sparas i en mapp på datorn och är till för att snabbare komma åt Internetsidor som tidigare besökts, samt att kunna visa dessa sidor även när man inte är uppkopplad. Det finns också en ”tidigare-funktion” kopplad till mappen. Beroende på egna inställningar för hur webbläsaren ska hantera tillfälliga filer, blir det mer eller mindre ”segt” att surfa. Att du upplever surfandet som slöare när du besökt stålbåtsforumet beror nog inte så mycket på forumets uppbyggnad. Det webbhotellet (slöa servern!) som vi ligger på har sedan grundandet 2002 skaffat sig fler än 250 000 kunder, och jag tror knappast de hade växt sig så stora om deras servrar på något sätt skulle vara sega. Egna företag med en egen serverpark får ju, av naturliga skäl, inte riktigt samma feedback som webbhotellen får, med sina kritiska kunder som betalar för en snabb och pålitlig tjänst. Vårt forum kommer från Invision Power Board, IPB, och är ett färdigt forum som företaget säljer och som användaren sen anpassar efter sina behov. Samma sak gäller för dem, säljer de en dålig produkt, eller en produkt som inte fungerar, blir de inte långlivade på den obarmhärtiga IT-marknaden. Det finns väldigt många webbsidor som använder IPB´ s forum, hur många det totalt är kan jag tyvärr inte svara på men Google kan ge en aning om att det är några stycken runt om i världen... Maringuiden är, vad jag har förstått, en egentillverkad produkt som endast finns här. Vänliga hälsningar maringarderoben.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser