jocke67 0 Postad 13 September , 2006 Hej allihopa! Hur har det gåt för er alla i sommar? Har ni haft lika bra seglarväder som jag?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
paddelnisse 0 Postad 13 September , 2006 Jodå,Man kan inte klaga på vädret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
westgard 0 Postad 30 Januari , 2007 Hej på er segelsäsongen har varit kanon,det har blivit en hel del sjömil på lilla Räkan,men nästa säsong blir det båt med ratt b31. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
whitecrow 0 Postad 31 Januari , 2007 Kanon sommar!!! den enda nackdelen är väl att kommande sommar odds mässigt inte kan bli lika bra. Inte nog med att vi hade sol, Vi hade för oss en ny båt också!! Whitecrow Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
westgard 0 Postad 18 Oktober , 2011 Hej alla GRÖNGÖLINGAR.......(medlemmar )Hur har ni det i höstmörkret, Nån som har gått på grund,seglat villse,skellt på frugan,nu vill jag läsa lite roliga historier från sommarens hendelser....(medlemmar i Gröngölingars segelselskap)Min historia kommer här,en rysare...Den tredje Maj kom jag till båten för att sjösätta.Allt i ordning och klar för avfärd den femte Maj.Då står en repressentant från KVD med uppdrag från Swedbank finans att återta MIN båt,det fanns en skuld som inte var betald påstog han.Jag blev arg förbannad och skraj tänk om han tar båten.Vi åkte in till Swedbank KVD gubben och jag,Båten är inköpt 2006 hos en båtförmedling,förra ägaren hadde tydligen en stor skuld kvar på båten när båtförmedlaren solde båten till mej,som tur var var Tanten på banken lugn och fin för det var inte jag vid tillfelle,Några telefonsamtal hit och dit Så tittar Tant på mej och flinar mot KVD snubben och Du får kräva in skulden hos Båtförmedlingen eller förra ägaren Tredje part vet du....På mitt köpekontrakt står det att båten är skuldfri,besiktad,och servad..Pust En dag försenad men vid gått mod Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 18 Oktober , 2011 Jättebra sommar Lägsta bränsleräkningen på många år Blev nya hamnkapell då de gamla gick sönder, snyggt. Sydde dem själv (nja frugan) och tjänade 4000 kr. Minimalt med beväxning. Antingen har havstulpanerna äntligen dött av all koppar eller så var det för kallt i vattnet Även maneterna hade valt bättre ställen än där vi var. Gott om plats vid sjökrogens brygga. Enkelt att få bord utan att reservera. Lugnt och fridfullt samt kanonbra service. Undrar var alla andra höll hus? Gratis uppvisning av Kustbevakningens mellanstor båt som snyggt manövrerade sig bland kobbar i inre skärgården i 40 knop. Fick däremd testat nya ankaret från Biltema och vet att deras kopia funkar kanonbra. Borde klara stormen Gudruns storasyste om hon dyker upp på västkusten. Även köp av ankare på Biltema tjänade jag ett antal tusen mot ett syrafast orginal. Inget man hänger upp på väggen precis så gjutet järn går bra. Så i år har jag nog gått pluss på båten. Vem har påståt att det är dyrt att äga båt? Man t.o.m. tjänar pengar på dem. Därför har vi pengar till Thailandsresan i Januari ::Harry:: Senast ändrad av crabfish | 18 oktober 2011 | 12:49 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser