Gå till innehåll
tisdag 28 januari 2025
maxad

Pelle P

Rekommendera Poster

Hej

Funderar på att köpa Pelle P design kläder, har någon testat eller är det Musto som gäller?

Maxad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är mer än nöjd med mina PelleP-kläder. Funktionella och snygga. Designade för att användas ombord i alla väder. När jag jobbar ombord i regnet under flera timmar så vill jag inte bli blöt eller att rörelserna ska hämmas.

Funkar kanon

Marcus

www.bating.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte ett Pelle P offshore-ställ i somras. Har bara använt det 1 gång pga den fina sommaren:-) När jag använde det så ösregnade i 6 timmar och jag seglade. Var helt torr under. Funkar kanon!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte deras Tactic Jacket och Hi-fit Trousers i våras och är helnöjd. Innan inköpet tog jag god tid på mig, provade nästan alla vanliga märken på marknaden innan jag kom fram till vad jag tyckte var bäst. Jag behöver extra långa ärmar.

Funktion och pris måste jämföras. PP jackan har t ex de bästa innermuddarna i ärmen. Dessutom kan stället utan problem användas för utförsåkning på vintern. Naturligtvis finns inte snölås runt midjan etc, men det ser inte heller ut som ett renodlat seglarställ med t ex jättehög krage osv.

Tidigt i våras seglade jag över Östersjön med stället under ganska svåra förhållanden. Varvade då med en flytoverall. Kombinationen var jättebra. Pga av sin smidighet går stället även bra att använda under sommarens lite kallare och blåsiga dagar. Man känner sig inte instängd i det, samtidigt som det skyddar och andas bra. Kan verkligen rekomendera PPs ställ.smiley-smile.gif\

/RR

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...