Wesslan24 0 Postad 12 September , 2006 Hejsan! Jag har en Lohi 485 trimaran skrov med en 40hk force 98:a . Jag undrar nu när jag ska köpa trailer/upptagningsvagn vad den väger? Jag har hört 700 kg men jag tycker det låter mycket . nån som vet bättre än mig själv ? tacksam för svar ... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordin 0 Postad 12 September , 2006 Skulle tro att den väger ca 400-450 kg inkl. motorn. Motorn i sig väger ca 65-70 kg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 13 September , 2006 Hyr/låna ett släp och åk och prova i närmsta grusgrop, bilprovning eller öppen polisvåg! Lägg sedan på vikt till utrustning så det inte blir snålt. Fast är det bara upptagningsvagn kanske gissningar/uppskattningar räcker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 14 September , 2006 Har en Höga Rodd 410 med en 40 Hk, två takt. Ekipaget väger 300 kg utan tank och tillbehör. Tror också att Du hamnar på 400-500 kg. //Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonta 0 Postad 14 September , 2006 Lohi 485 HT väger enligt tillverkaren 300kg, så antagligen ligger din båt ganska nära det värdet. http://www.lohi.fi/default.asp?pg=lohi_485 (På finska) /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser