JonasE 0 Postad 12 September , 2006 Hej Har haft ett problem nu i ett par år som jag inte får ordning på. Vid körning i högre farter så försvinner kylvattnet ut motorn (AQAD41), inte allt men ett par liter per dag.. Har provtryckt systemet ett par gånger utan att det läcker ut en droppe. Kan det vara topplockspackningen som är dålig eller har ni något annat förslag? /jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oliven 0 Postad 13 September , 2006 Hej! Jag hade ett liknande problem, mitt kylvatten försvann oxå! För min del så var det packningen mellan kyllimpan och avgasböjen som läckte! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasE 0 Postad 13 September , 2006 Tack för tipset! Ska skicka ner en mekaniker i motorutrymmet i dag o ut o köra lite så får vi se vad han kommer fram till.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johannes 0 Postad 14 September , 2006 har haft samma med aqad30 motor. culinderlocket sprucket kostar ca 45000 kr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasE 0 Postad 14 September , 2006 Inte mer... Hoppas att det är något annat då! /jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skepparn48 0 Postad 15 September , 2006 kyl-limpan kan ha rostat sönder inne,så kylvattnet går ut med avgaserna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser