JesperPrytz 0 Postad 9 September , 2006 Någon som kan tipsa om praktisk/nyttig kurs för motorbåtsförare, som går höst/vinter i Göteborg? (har tagit förarintyg) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 9 September , 2006 Hallo!!! Vad e d för kurs du söker??? En kurs där man lär sig lägga till eller en kurs med Live navigering??? En kurs där man lär sig hantera snabba båtar??? Mörkerkörning??? GPS??? Radar??? Om d nu är en kurs i hur du lägger till osv så finns en mycket bra kurs den heter Övning Och färdighet inget man lär sig på någon kurs utan öva själv... !!!MVH REXCO!!! Som hade villat ha en mer exakt deffinering på kursen som du event ska gå!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mmaarrccuuss 1 Postad 10 September , 2006 Det beror ju på vart du ska... Vill du till England hade jag valt en västlig kurs. Prova runt 270 och se vart du hamnar. (förlåt) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 10 September , 2006 VHF kurs är väl aldrig fel att gå så du kan använda en VHF i din båt sen om du vill. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 10 September , 2006 Efter dessa hyperinteligenta och utömmande svar skall jag komma med ett tråkigt och tyket svar. Svenska kryssarklubben har en lokal avdelning för västkusten http://www.sxk.se/kretsar/vas/ med kansli på Vita gaveln, Nya Varvet, Göteborg. Västkustkretsen annordna en mängd kurser i de mest skiftande änmen. Klicka på länken till hemsidan och tex på dagbok. Där finns några arrangemang upptagna. Västpricken SXK-västs tidning brukar innehålla en komplett uppställning på de kurser som går under vintern. Du får klicka dig runt och leta. Ett par nr av västpricken gick att ladda ner i PDF-format. Du kan också ringa till kansliet och fråga. I en sån stor stad som Göteborg finns det säkert massvis med kurser och andra aktiviteter med marin anknytning oss andra klubbar, studieförbund mm förlåt mitt taskiga inlägg tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 10 September , 2006 En tråd som vissar vikten av att ställa frågan på rätt sätt, med tillräcklig information. Förlåt även detta inlägg! /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 10 September , 2006 jepp lite mer info hade varit bra.. !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 11 September , 2006 I göteborg tog jag en kurs i lyx matlagning 7 rätters snappad upp en hel del bra att ha om man blir strandsatt någonstans i världen och måste jobba/kocka sig hem. För övrigt var folk till byssan det svåraste att finna under de åren jag höll till nere vid röda havet, kan du kocka kan jobba överallt. Kunskap är en lätt börda att bära. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JesperPrytz 0 Postad 18 September , 2006 Det gick ju tydligen att få bra tips även på en så öppen fråga! Tack - och till övriga fenor på att recensera - håll ut! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser