draco23 2 Postad 8 September , 2006 Hej Har någon erfarenhet av byte från 2 motorer till 1? Vad jag tvekar på är igenplastningen av dom gammla drev hålen, skall jag plasta in en ny träskiva eller bara ha polyester ? Erfarenheter och eller synpunkter.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stafan 0 Postad 8 September , 2006 Man brukar ta en plyfabit och göra lika stort som hålet lite mindre och sedan sätta in den i hålet och sen plastar man invädigt och utvändigt ,,, slå på stort 8 lager på varje sidor minst,, det är ett stort arbete så du vet det kolla så du inte stänger in fukt när du plastar och försök att stärka upp akterspegeln invändigt ex, med lite balkar som går från durken upp till akterspegeln när du ändå gör allt detta som kräver dj,,,, i namma så epoxibehandla akterspegeln efter du är klar hoppas det går bra för dig ps låt båten torka ut och chansa inte på att den är torr ,, mät dig fram Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Horizonblue 0 Postad 11 September , 2006 Om jeg skulle lukke et eller to huller i agterspejlet, ville jeg starte med at få fat i noget træ der har samme tykkelse som det originale. Oftest er agterspejlet forstærket med to meget tykke plader, med et lag glasfiber(plast) imellem. Jeg ville lave en plade i samme størrelse som hullet, og en plade som er 4-5 cm større på alle sider. Disse plader skrues og plastes sammen. Derefter ville jeg fræse indvendig i agterspejlet så de sammenplastede plader kan skubbes ind i hullet til den rette dybde. Derefter kan pladen skrues fast, skruerne igennem pladen som er 4-5 cm større og ind i det originale træ. Til sidst fibres(plastes) både indvendig og udvendig. Jeg har selv overvejet om jeg skulle bytte om til en motor, men tycker at det er lite cool med två motorer, så dem beholder jeg, selvom det er mere ekonomisk med bare en motor. Skitse: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser