martinolof 0 Postad 7 September , 2006 Har just skaffat mig en IF-båt. Kan du hjälpa mig med att skissa en passlig vinterförvarings vagga. Det enda jag vet om båtens kritiska mått är att den väger ca 2,2 ton, längd 7,8 m, längd vid vattenlinjen 6,0 m och max bredd 2,25 m. Djupgåendet är 1,21 m. En liknande vagga till folkbåten torde passa. Tacksam om svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Triss920 0 Postad 7 September , 2006 Mitt tips är att gå till närmsta hamn, det brukar ju krylla av IF-båtar, ta foto och mått på den vagga du tycker passar dig bäst och kopiera den../Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
plarsa 0 Postad 8 September , 2006 Jag vet den ultimata vaggan till en IF. Den består av två ordentliga syllar eller stockar som ligger under kölen. Från ändarna på stockarna går det upp kettingar som fästes i relingen med en sorts hake. På kettingarna har man sedan vantskruvar som spänner båten. Jag har sett lösningen på mitt varv och jag gillar den på grund av dess enkelhet och hur lite plats den tar vid förvaring. / Plarsa http://rival22.plars.org Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hajen5 0 Postad 8 September , 2006 Varför inte kolla med klassförbundet? Entypsbåtarnas klassförbund brukar vara mycket aktiva och villiga att hjälpa till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser