Olle-Bull 0 Postad 7 September , 2006 Hej, jag undrar om det är någon som har erfarenhet av båtstöden som clas ohlson säljer? artnr. 30-7502. Det är nämligen så att jag får inte in min båt i garaget med trailer för det är för lågt till karmen runt dörren, men det saknas bara ett par cm för att den skall komma in så jag tänkte att om man lägger 2 eller 3 sådana båtstöd på golvet inne i garaget så kommer den in nätt och jämnt. Men frågan är ju om det går att rulla av båten på dom och om dom över huvud taget håller? jag har en Örnvik 460 cruiser som väger runt 580 kilo med motorn.. Tacksam för svar om någon har åsikter om det funkar eller inte eller om någon har erfarenhet utav stöden? M.V.H. Olle-Bull Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 714 Postad 7 September , 2006 Jag har monterat sådana på ett ramverk av 4x4 impregnerat. Fungerar utmärkt för ännu tyngre båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 7 September , 2006 Hej, Det är lite problem att lägga ner båten på sådana stöd från en trailer enl min erfarenhet. Jag hade 3 st sådana stöd som du har bild på. Jag var tvungen att backa trailern en bit över det främra stödet för att båten skulle hamna på minst två stödrullar. Prova att lägga på /ta upp båten från vaggan du bygger innan du drar in den i garaget. Du kan behöva justera placeringen av stöden i längsled. När båten väl ligger på vaggan så ligger det väldigt bra. Hade två tryckimpregnerade balkar som jag skruva stöden i. Ett alternativ kan vara att du sätter hjul på träramen så att du kan lägga på båten ute och sen rulla in vaggan med båten på i garaget. Alternativt kan du köpa färdiga båtvaggor, såna som båthandlarna brukar ha i sina utställningslokaler. De har små hjul. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yama60 1 Postad 8 September , 2006 Den större modellen av båtstöd pallar 1000 kg så de torde hålla för din båt. Jag har haft sådana stöd men i mitt fall fungerade det inget bra på grund av formen på skrovet. Modifierade min 30-vagn istället och rullar in hela ekipaget i båthuset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RR-Johan 0 Postad 8 September , 2006 Om det bara är ett par cm: Töm trailerhjulen på luft, backa in, fyll hjulen igen. Kanske funkar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olle-Bull 0 Postad 24 September , 2006 Tackar för svaren. Skall åka och köpa stöden imorgon tänkte jag och hamra fast dom på tryckimpregnerat så får vi se hur det funkar? Mvh Olle-Bull Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olle-Bull 0 Postad 3 Oktober , 2006 Japp då står båten på stöden, byggde en ram av virke och bara rullade över båten.. Jättesmidigt alternativ.. Tack för svaren allihop. Mvh. Olle-Bull Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser