Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
Volvo_Penta

Humor

Rekommendera Poster

I en nyligen startad och snabbt låst tråd meddelades via en mycket insatt medlem att:

De som står bakom sajten vill ha ett renare forum med mindre trams, och därför har de valt att radera vissa trådar helt, det räcker med att man på något sätt misskrediterar någon för att detta ska ske. Och andra väljer man att förflytta till dösnack men troligen kommer dösnack att försvinna oxå enligt ett mejl jag fick.

Kan man inte hålla sig till de skrivna reglerna så kan man även bli IP-blockerad vilket några har fått erfara redan.

/Wille

En liten fråga till Er MG-roddare: Från när gäller ovanstående och vem gör bedömningen? Är det den misskrediterade, är det någon annan högt ansedd medlem t.ex. Wille eller är det någon mod på MG?

Och på grund av ett inlägg i samma tråd en liten fråga till ärkemedlemmen Wille: Klassas detta Ditt svar som humor?

52497.jpg\
IDIOT!!!

Kommer du tillräckligt nära så har du ett par snygga blaffor med rosa och lila färgkulor på din farkost från mitt paintballgevär!

Och skulle du komma i närheten av mitt dagliga jobb så kan du börja mäta ut för din träfrack! För då väjer jag inte.

mhh/Wille

mhh= med hatad hälsning

I så fall mycket speciell humor, förhoppningsvis isolerad i någon vik där besöksförbud råder...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det som står ovan om att ta bort DöSnack är en tanke som vi har bollat på maringuiden men det finns inga beslut om detta. Vi informerar givetvis om detta i så fall.

Dessa hårdare regler har väl gällt hela tiden men kanske inte efterföljts med någon större noggrannhet. Men vi har nu bestämt att hålla mer ordning i forumet.

Inte att det skall bli tråkigt eller så men hålla trådarna på rätt ställe samt att hålla borta idiotkommentarer i andra trådar.

Det är vi som arbetar med maringuiden som gör bedömningen av vad som skall göras. Om det är tveksamt så konfererar vi men annars är det individen som avgör. Det är oftast lätt gjort.

Medlemmarna har möjlighet att påverka genom att använda rapporteralänken eller genom att maila webbmaster.

//admin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

...är en tanke som vi har bollat på maringuiden...

Eftersom Wille är med i bollandet via mail är han en av dem som driver maringuiden.9.gif\

...Det är vi som arbetar med maringuiden som gör bedömningen av vad som skall göras. Om det är tveksamt så konfererar vi men annars är det individen som avgör...

Maringuiden gör bedömningen, ibland efter konfererande men annars är det individen som avgör. Ehh, jag förstår precis.smiley-embarassed.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Det är tydligen stor skillnad på vem som utövar olika påhopp! En del, likt ovannämnde, kan göra grövre övertramp medan andra blir raderade eller låsta ganska omgående.smiley-undecided.gif\ Men... världen rasar faktiskt inte samman, letar man lite så hittas ganska snart alternativ till sidan, både striktare och mer fria sådana... Gillade denna sidan när jag först kom hit men har nu hittat en annan favoritsajt, så ni kan hålla på att radera och låsa bäst ni vill här. Fördelen med denna sidan har ju blivit att man inte behöver bry sig så mycket om vad man skriver här längre, det sköter ju andra om...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Wille är inte med och driver maringuiden. Han är inte med i bollandet.

.... Maringuiden gör bedömningen, ibland efter konfererande men annars är det individen som avgör. Ehh, jag förstår precis....

Maringuiden kontra individen så menar jag att vi som arbetar med maringuiden är individer och inte ett kollektivt medvetande.

//admin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Slutsats: Det är inte den misskrediterade som avgör vad som är misskrediterande, det är någon individ inom Maringuiden som avgör...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur skulle det vara om vi var lite tacksamma mot de som orkar driva MG och visa dom lite uppskattning istället för att klaga?

//Jimmy som tycker ni gör ett fin fint jobb.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att fråga är inte att klaga.

Att ifrågasätta är inte att klaga.

Att konstatera är inte att klaga.

Att kritisera är inte att klaga.

OK, eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den/dom som känner att de behöver ta åt sej gör det nog automatiskt.

Har inte ens påstått att jag syftar på någon speciell person i denna tråd.

Jag tycker det är mycket gnäll på ADM i övrigt här på MG nuförtiden..

Dina frågor tyckte jag var befogade. 21.gif\

/Jimmy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

...Jag tycker det är mycket gnäll på ADM i övrigt här på MG nuförtiden...

Undrar just varför? Kan det bero på att det är skillnad på olika?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var det ärligt eller humor?

Så vitt jag kan komma fram till så drivs MG som ett företag och de som gör det borde få lön för arbetet.

Bolagsform framgår inte under rubriken Informaton & kontakt.

Om man ser sig runt på MG så ser man en hel del inkomstkällor vilket borde finansiera driften av siten.

Så att ...var lite tacksamma mot de som orkar driva MG... är väll snarare att MG ska vara tacksamma för oss som fyller deras forum med värde som gör att allt fler hittar hit och hjälper till att få verksamheten att går runt.

Rätta mig gärna om jag har fel kära ansvariga på MG.

Jag tycker mycket om MG men inte alltid om överförmynderi och censur.

mvh Roland Ringhede

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Andra forum jag sett ute i vida WWW så är det mer vanligt förekommande att de (adminer och moderatorer)bara editerar de poster som är av typen, idiotiska, personliga attacker. påhopp eller kränkande...etc..etc, istället för att radera hela trådar.

Och när de editerar ett dylikt inlägg så skriver de även orsaken till det hela, och vem som editerat. Då vet ju även den som fått sitt inlägg editerat vem han ska fråga om nåt är oklart.

Detta på siter med tiotusentals medlemmar.

Att folk har möjligheten att radera hela trådar tycker jag är helt förkastligt, kan ju bli så att en vettig och informativ tråd med hundratals inlägg försvinner pga en person tycker att det är rätt att radera hela tråden för att han har varit ute och seglat eller av andra orsaker som ingen annan förstår.

Kanske nåt för MG att fundera på och ta till sig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Visst finns det lösningar och dessutom bra lösningar, som du beskriver att ge en liten kommentar om varför! Men vad jag förstår vill inte maringuiden klart och tydligt tala om eller visa vad det är som gäller, utan när en individ på kontoret tycker något är fel så bara raderas inlägget eller hela tråden utan någon som helst förklaring. De kanske har så mycket att göra med att sälja anonnser så de hinner helt enkelt inte med att sköta forumet på ett bra sätt.

Intressant att se att Wille inte är inblandad i arbetet med maringuiden, man har ju lätt kunnat få den uppfattningen i en del av hans inlägg!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Ja ägaren var snabb och raderade den efter det att vi svarat. Vi skall titta om vi inte kan lyfta upp tråden igen under morgondagen.

Här är vårt svar i allafall.

Hej Svamp-Bob och alla andra

Vet inte om du läst vårt svar, men det var inte vi som RADERADE inlägget...

Vår ambition med ett renare forum är att få bort alla struntinlägg som förstör många av de seriösa trådarna, dessa tror jag ingen är betjänt av. Vi målsättning är som alltid att driva en seriöst rolig båtsajt, med allt vad det innebär. Vill man prata strunt eller berätta roliga historier så hänvisar vi till DöSnack eller MarinChatten.

Klicka dig runt på sajten så ser du att det finns en hel del funktioner och innehåll forumet är bara en del av hela communityn. Mycket eller lite info är upp till var och en att bedömma. Hur som helst har det tagit mer än 10 år att knåpa ihop (i snitt 1 programerare på heltid, samt under långa tider har vi haft flera programerare). Någon pratade om mer är 200 000 rader kod. Har Du någon aning om vad det kostar samt vilken tid det tar att driva och sköta en sajt av maringuidens storlek. 

Vi som äger och driver maringuiden.se livnär oss på annat än detta... Vi gör detta för att vi är vattenskadade båtentusiaster. Visst vi säljer annonser mm, och detta räcker till en säljare och en programmerare. Kan vi få någon krona över så skulle vi vara riktigt glada 8.gif\ .

Ps. Det mesta av våra tjänster och funktioner är gratis för privatpersoner. Har du/ni tips på förbättringar så hör gärna av er.

Hälsningar

Dick Jexby | maringuiden.se (Kl 20.55)

Tel 0300-690680 (08:00-17:00 Måndag-fredag)

info@maringuiden.se

Hälsningar

maringuiden.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Det tycker jag ni ska göra, jag ville bara visa lite på dumheten med att kunna radera trådar! Nu fick du själv känna hur det känns när man lagt tid och energi på att skriva inlägg och dessutom från en annan tråd länka till dina inlägg, sen kan tråden raderas med bara två enkla knapptryckningar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Jag ber om ursäkt för det, men visst var det lite humor också... Tråden kommer nog tillbaka i morgon.

1.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det här är Maringuidens forum.

De sätter som ägare upp reglerna för forumet.

MG är inte en demokrati, utan ett företag som är rädda om sitt varumärke.

Gillar man inte hur forumet fungerar är det bara att söka sig till ett annat, det finns massor med andra forum där ute. Hittar man inget forum man gillar kan man starta ett eget som några har gjort.

Har jag rätt, eller har jag fel?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rätt och fel.....

Det gäller ju att sätta upp regler som gör att vi som använder forumet trivs här. Om vi drar vidare till andra forum, eller startar eget, då blir ju varumärket MG inte mycket värt.

Ett företag som inte lyssnar på sina kunder är ett dåligt företag.

Därmed inte sagt att jag är kritisk till MG!

Jag är ju kvar här. smiley-laughing.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad jag menar är att det är upp till MG att välja hur man vill profilera sitt varumärke, det är inget vi har med att göra. Om MG t ex skulle införa nolltolerans mot dösnack är det just vad som gäller. Om vi använder deras forum - vilket vi ju gör - är det deras regler skall respekteras. Om det är så att man väljer att låta DöSnacket växa eller försvinna är säkert ett medvetet och genomtänkt drag som inte bara är plockat ur luften, utan säkert ett noggrannt övervägt beslut där man säkert vägt in antal besökare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Shit, jag gjorde mig riktigt illa.

Ramlade av stolen när jag skulle rita ett kors i taket!

2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På 27 inlägg har denna tråd gjort en utflykt från frågan om vem som bedömer misskrediteringar och vad som är humor till att man kan löpa risk att ramla av stolen när man ska rita ett kors i taket.

Vad kan man göra åt det, månne? Jo, som någon föreslog kan man ju låsa tråden när den lämnat ämnet. Då testar vi det förslaget.  2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...