Gå till innehåll
onsdag 12 mars 2025
Uffe70

Vinterförvaring.

Rekommendera Poster

Hej.

Jag undrar kort och gott om någon känner till något ställe där jag skulle kunna vinterförvara båten innomhus i Göteborgstrakten?

Ett utomhusalternativ har jag redan, men jag tänkte att jag skulle luska reda på vad en innomhusplats kan tänkas kosta.

Mvh: UJ

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja, helst i närheten av Björlanda kile men jag tror inte jag kan vara alltför kräsen så, i göteborgstrakten över huvud taget får nog räcka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du kollat på Blocket? Sök på vinterförvaring och Göteborg med angränsande län, och alla kategorier. Vinterförvaring utannonseras i flera kategorier, nämligen.

Provade precis nu och hittade en hel bunt i gbgtrakten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe.

Blocket har jag inte ens tänkt på.

Tack för tipset.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Priser och standard varierar mycket. Dyraste jag hittat när jag letat för min båt 6x2,5 meter kostade 15000. Men det var i stan i varmhall med verkstadsmöjligheter. I mindre städer t.ex. Karlstad, Åmål får man varmförvaring för 5000. Ute på vischan i en bondes kallförråd kan det kosta neråt tusenlappen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Försök hitta ett ställe som vinterförvarar husvagnar. De brukar ligga bättre i pris.

Har du möjlighet så är det prismässigaste bästa att åka några mil inåt i landet.

mvh Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla om Borås marin i Rångedala har platser kvar i sitt mobbförråd. //Björn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Funderar på att strunt i och ta upp båten, kan vara trevligt att efter en skriskotur på isen, kunna gå in och sätta sig koka sig en kopp kaffe och ligga och slappa lite.  Vi har en i vår marina en som löst vinterproblemet enkelt båten är en för stor aluminium pontånbåt den ligger i året om och har isfritt runt sig, små cirkulationspumpar håller isen borta. Var ner och kollade förra vintern vid värsta köldknepparna och det funkade perfekt.

Hörde även att systerbåten till min som ligger vid björnkile ligger i över vintrarna förra vintern var det väl en hel del is även i göteborg.

I övrigt trivs min bra insnöad.

post-15930-1394234791,3838_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...