Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
cerber0s

Alger på däcket!

Rekommendera Poster

Ja, jag vet att jag seglat för lite! Någon som vet ett bra medel att ta bort alger på Teakdäck med? Vill inte plocka fram sandpappret och att skrubba har jag provat. Ser bra ut ett tag men så fort det blir blött syns det att algerna sitter kvar, delvis för att det sitter på lite bökiga ställen. /Hampus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Biltemas Fasad och mögeltvätt finns på 4-litersdunk för 59,90:-

Tar bort allt som växer ovan vattenytan.

Medlet är starkt, så det måste spädas ut. Annars kan du få fläckar på aluminium (egen erfarenhet7.gif\)
Funkar oxå perfekt till de små svarta prickarna som man ofta får i halkskyddsmönstret.

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=76162

/Wille

post-1958-1394234784,9738_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Blanda 10liter Vatten med 5liter Klorin och sedan häller du i 0,5 liter Yes....tvätta med mjuk borste / svamp tvärs trät. Skölj noga. Blir det inte bra första gången är det bara att tvätta igen. Använd sedan Boracol.

Mvh. Ph

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Hampus,

Vänta tills en regnig dag. Dessa dagar kryper algerna upp ovanpå träet. Ägna några timmar med en scotch bright svamp (ännu bättre resultat om du byter ofta) Jag garanterar att däcket blir som nytt, och det torkar inte ut träet som mögeltvätt och andra medel. Prova denna metod innan du börjar hälla på något annat! Absolut inte sandpapper!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...